Nowa submarka Volkswagena. Nie ujrzysz jej jednak w Europie

Niemcy chcą jeszcze raz zawalczyć o względy Chińczyków. Volkswagen ogłosił swoją nową strategię, a jednym z jej elementów jest wprowadzenie nowej submarki w Państwie Środka. Auta będą tworzone w Chinach i dla Chin — nie wyczekujcie ich u nas.

Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla ChinVolkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen przez lata był królem chińskiego rynku motoryzacyjnego. Dawało mu to całkiem sporo — nie tylko ogromne zyski, ale również imponujące liczby, pozwalające niemieckiemu gigantowi na rokroczne wdrapywanie się na szczyty globalnych list sprzedażowych. 

Lokalna konkurencja ostatecznie jednak strąciła hegemona z tronu. Na początku 2023 r. zrobił to BYD, a następnie kolejne chińskie marki zaczęły zdobywać serca swoich rodaków. Jednak w erze, gdzie jednym z najgłośniejszych tematów w branży jest napływ aut z Państwa Środka do Europy, Volkswagen próbuje uderzyć w drugą stronę i ponownie rozkochać w sobie Chińczyków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

W tym celu producent z Wolfsburgu postanowił stworzyć zupełnie nową submarkę, której owoce będą trafiać tylko do Chin. ID.UX, bo taką nazwą chwali się Volkswagen, ma być w pełni elektrycznym producentem, który ma przede wszystkim przyciągać do siebie młodszych klientów. 

Otwarciem dla ID.UX jest zaprezentowany w przeddzień targów Auto China 2024 w Pekinie model koncepcyjny ID. CODE. Jak zapewnia Volkswagen, w swoich założeniach ma być on gotowy do obsługi jazdy autonomicznej poziomu 4 i zaprojektowany pod potrzeby chińskiego klienta. O zobaczeniu takiego samochodu na Starym Kontynencie lepiej zapomnijcie.

Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin
Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen

ID.UX ma wjechać do Państwa Środka już w 2024 r., a pierwsze auto z tej serii nosi nazwę ID.UNYX. Nowa submarka giganta z Europy ma zamiar zaprezentować łącznie aż pięć samochodów do 2027 r. 

Jest to tylko jeden z elementów azjatyckiej ofensywy Volkswagena. Do 2030 r. chce on bowiem na tyle mocno powiększyć swoje chińskie portfolio, by oferować w nim ponad 30 różnych modeli, licząc wszystkie typy napędów i wszystkie segmenty. Pragnie również nadal realizować swoją politykę "w Chinach, dla Chin". Choć więc w ostatnich miesiącach mogło to wyglądać inaczej, Volkswagen wcale nie złożył broni w batalii o największy motoryzacyjny rynek świata.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀