Nowa submarka Volkswagena. Nie ujrzysz jej jednak w Europie

Niemcy chcą jeszcze raz zawalczyć o względy Chińczyków. Volkswagen ogłosił swoją nową strategię, a jednym z jej elementów jest wprowadzenie nowej submarki w Państwie Środka. Auta będą tworzone w Chinach i dla Chin — nie wyczekujcie ich u nas.

Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla ChinVolkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen przez lata był królem chińskiego rynku motoryzacyjnego. Dawało mu to całkiem sporo — nie tylko ogromne zyski, ale również imponujące liczby, pozwalające niemieckiemu gigantowi na rokroczne wdrapywanie się na szczyty globalnych list sprzedażowych. 

Lokalna konkurencja ostatecznie jednak strąciła hegemona z tronu. Na początku 2023 r. zrobił to BYD, a następnie kolejne chińskie marki zaczęły zdobywać serca swoich rodaków. Jednak w erze, gdzie jednym z najgłośniejszych tematów w branży jest napływ aut z Państwa Środka do Europy, Volkswagen próbuje uderzyć w drugą stronę i ponownie rozkochać w sobie Chińczyków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

W tym celu producent z Wolfsburgu postanowił stworzyć zupełnie nową submarkę, której owoce będą trafiać tylko do Chin. ID.UX, bo taką nazwą chwali się Volkswagen, ma być w pełni elektrycznym producentem, który ma przede wszystkim przyciągać do siebie młodszych klientów. 

Otwarciem dla ID.UX jest zaprezentowany w przeddzień targów Auto China 2024 w Pekinie model koncepcyjny ID. CODE. Jak zapewnia Volkswagen, w swoich założeniach ma być on gotowy do obsługi jazdy autonomicznej poziomu 4 i zaprojektowany pod potrzeby chińskiego klienta. O zobaczeniu takiego samochodu na Starym Kontynencie lepiej zapomnijcie.

Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin
Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen

ID.UX ma wjechać do Państwa Środka już w 2024 r., a pierwsze auto z tej serii nosi nazwę ID.UNYX. Nowa submarka giganta z Europy ma zamiar zaprezentować łącznie aż pięć samochodów do 2027 r. 

Jest to tylko jeden z elementów azjatyckiej ofensywy Volkswagena. Do 2030 r. chce on bowiem na tyle mocno powiększyć swoje chińskie portfolio, by oferować w nim ponad 30 różnych modeli, licząc wszystkie typy napędów i wszystkie segmenty. Pragnie również nadal realizować swoją politykę "w Chinach, dla Chin". Choć więc w ostatnich miesiącach mogło to wyglądać inaczej, Volkswagen wcale nie złożył broni w batalii o największy motoryzacyjny rynek świata.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów