Nissan GT-R GT23, czyli wyścigówka z toru prosto na ulicę

Marzyliście kiedyś o tym, by torowym samochodem móc poruszać się na co dzień? JRM Group wychodzi naprzeciw waszym potrzebom. Przerobią 23 egzemplarze Nissana GT-R Nismo GT1, by móc poruszać się nimi po drogach publicznych. Jest tylko jeden problem: cena.

Nissan GT-R GT23 będzie miał aż 650 KMNissan GT-R GT23 będzie miał aż 650 KM
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Nie jest przypadkiem, że to właśnie JRM Group postanowiło przerobić Nissany GT-R Nismo GT1 na drogowe potwory. Zespół ten bowiem zdobył tytuł mistrza świata w swojej klasie we wspominanym wyżej samochodzie. Kto więc zna ów pojazd lepiej, niż oni sami.

Zanim jednak auto wyjedzie na drogi, inżynierowie z Daventry nieco zmodyfikują nadwozie i kilka podzespołów torowego GT-R. Auto otrzyma zmienione zderzaki, maskę z imponującymi wlotami powietrza oraz poszerzone błotniki z również niemałymi otworami. Tył zaś zdobić będzie centralnie umieszczona, podwójna końcówka wydechu. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów udało się obniżyć wagę GT-R GT23 do zaledwie 1275 kg.

Wnętrze zostało tylko delikatnie przystosowane do drogowego użytkowania
Wnętrze zostało tylko delikatnie przystosowane do drogowego użytkowania © fot. mat. prasowe

Wnętrze zostało przejęte niemal prosto z wyścigowego auta. Znajdziemy tu głębokie, kubełkowe fotele, ścięte koło kierownicy, całe mnóstwo różnych pokręteł i kolorowych przycisków oraz kilka wyświetlaczy informujących nas o najważniejszych funkcjach życiowych pojazdu.

Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu inżynierowie z JRM Group zastosowali regulowane, podwójne wahacze poprzeczne. Umieszczona z tyłu 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów wymagała delikatnej korekty pozycji, podobnie jak umieszczone z przodu 3,8-litrowe serce V6. Jednostka została nieco wzmocniona i generuje aż 650 KM. W przeciwieństwie do seryjnego auta, GT-R GT23, podobnie jak torowe GT1, dysponuje napędem wyłącznie na tylną oś.

Tył wieńczy ogromny spojler oraz podwójna końcówka wydechu
Tył wieńczy ogromny spojler oraz podwójna końcówka wydechu © fot. mat. prasowe

Niestety, powstaną tylko 23 egzemplarze tego wyjątkowego sportowca. Jak nietrudno się domyśleć, cena również jest wyjątkowa. JRM Group przyjmie z otwartymi ramionami każdego, kto będzie gotów zapłacić za ich dzieło 380 tys. funtów (ok. 1,9 mln zł).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/3] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥