Niemieckie silniki nie są tak bezawaryjne?

Brytyjska firma Warranty Direct sporządziła ranking najmniej awaryjnych silników 36 marek. W konkursie bardzo słabo wypadły jednostki niemieckich producentów. W ostatniej dziesiątce znalazło się aż 5 marek zza naszej zachodniej granicy.

Silnik Audi 2.0 TFSISilnik Audi 2.0 TFSI
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi
Piotr Wereszczyński

Warranty Direct jest jednym z największych ubezpieczycieli w Wielkiej Brytanii, który na podstawie 50 tysięcy zgłoszonych roszczeń dotyczących defektów samochodów przygotował ranking najmniej awaryjnych silników. Wyniki tych badań mogą wydać się dość zaskakujące jeżeli spojrzeć na ostatnią dziesiątkę zestawienia.

Przedostatnie miejsce zajęły w nim auta marki Audi, w których 3,71 proc. zgłoszonych usterek dotyczyło awarii silnika. Honoru niemieckich producentów broni Mercedes, który uplasował się na 3 miejscu rankingu z wynikiem 0,84 proc. zgłoszonych defektów jednostki napędowej.

Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka zestawienia:

  1. Honda - 0.29 proc. zgłoszonych aut z usterkami silników
  2. Toyota - 0.58 proc.
  3. Mercedes-Benz - 0.84 proc.
  4. Volvo - 0.90 proc.
  5. Jaguar - 0.98 proc.
  6. Lexus - 0.99 proc.
  7. Fiat - 1.17 proc.
  8. Ford - 1.25 proc.
  9. Nissan - 1.32 proc.
  10. Land Rover - 1.38 proc.

To auta z dołu rankingu:

  1. MG Rover - 7.88 proc. - 1 in 13;
  2. Audi - 3.71 proc.
  3. MINI - 2.51 proc.
  4. Saab - 2.49 proc.
  5. Vauxhall - 2.46 proc.
  6. Peugeot - 2.26 proc.
  7. BMW - 2.20 proc.
  8. Renault - 2.13 proc.
  9. Volkswagen - 1.91 proc.
  10. Mitsubishi - 1.70 proc.

Ocena wiarygodności tego zestawienia jest sprawą otwartą, warto jednak zwrócić uwagę, że badania dotyczyły aut używanych. Są to suche dane statystyczne, w których nie były uwzględniane takie czynniki jak sposób użytkowania samochodu czy serwis. Mimo wszystko takie wyniki badań są zaskakujące szczególnie, że zaledwie kilka dni temu niemieckie konstrukcje zostały uznane przez portal Ward's Auto za najlepsze silniki dostępne na rynku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu