Niemieckie silniki nie są tak bezawaryjne?

Brytyjska firma Warranty Direct sporządziła ranking najmniej awaryjnych silników 36 marek. W konkursie bardzo słabo wypadły jednostki niemieckich producentów. W ostatniej dziesiątce znalazło się aż 5 marek zza naszej zachodniej granicy.

Silnik Audi 2.0 TFSISilnik Audi 2.0 TFSI
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi
Piotr Wereszczyński

Warranty Direct jest jednym z największych ubezpieczycieli w Wielkiej Brytanii, który na podstawie 50 tysięcy zgłoszonych roszczeń dotyczących defektów samochodów przygotował ranking najmniej awaryjnych silników. Wyniki tych badań mogą wydać się dość zaskakujące jeżeli spojrzeć na ostatnią dziesiątkę zestawienia.

Przedostatnie miejsce zajęły w nim auta marki Audi, w których 3,71 proc. zgłoszonych usterek dotyczyło awarii silnika. Honoru niemieckich producentów broni Mercedes, który uplasował się na 3 miejscu rankingu z wynikiem 0,84 proc. zgłoszonych defektów jednostki napędowej.

Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka zestawienia:

  1. Honda - 0.29 proc. zgłoszonych aut z usterkami silników
  2. Toyota - 0.58 proc.
  3. Mercedes-Benz - 0.84 proc.
  4. Volvo - 0.90 proc.
  5. Jaguar - 0.98 proc.
  6. Lexus - 0.99 proc.
  7. Fiat - 1.17 proc.
  8. Ford - 1.25 proc.
  9. Nissan - 1.32 proc.
  10. Land Rover - 1.38 proc.

To auta z dołu rankingu:

  1. MG Rover - 7.88 proc. - 1 in 13;
  2. Audi - 3.71 proc.
  3. MINI - 2.51 proc.
  4. Saab - 2.49 proc.
  5. Vauxhall - 2.46 proc.
  6. Peugeot - 2.26 proc.
  7. BMW - 2.20 proc.
  8. Renault - 2.13 proc.
  9. Volkswagen - 1.91 proc.
  10. Mitsubishi - 1.70 proc.

Ocena wiarygodności tego zestawienia jest sprawą otwartą, warto jednak zwrócić uwagę, że badania dotyczyły aut używanych. Są to suche dane statystyczne, w których nie były uwzględniane takie czynniki jak sposób użytkowania samochodu czy serwis. Mimo wszystko takie wyniki badań są zaskakujące szczególnie, że zaledwie kilka dni temu niemieckie konstrukcje zostały uznane przez portal Ward's Auto za najlepsze silniki dostępne na rynku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów