Niemiecka straż gotowa na pożary lasów. W razie czego mają świetny sprzęt

Po serii ogromnych pożarów w Szwecji, jakie miały miejsce w lipcu, producenci wozów strażackich wykorzystali falę zainteresowania tym tematem i prezentują swoje konstrukcje. Dopiero co pisałem o potężnej Tatrze, dziś prezentuję wam Unimoga U 5023, idealnego do gaszenia płonących lasów.

Pożarniczy Unimog U 5023Pożarniczy Unimog U 5023
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Straż pożarna w niemieckim Kirchzarten zaprezentowała swojego Unimoga, jednocześnie informując, że jest w pełnej gotowości do gaszenia lasów. Obecnie ze względu na pogodę w Niemczech, a także wielu innych krajach Europy, występuje duże zagrożenie pożarem terenów leśnych.

Zobacz pożarniczego Unimoga U 5023 straży w Kirchzarten w akcji:

Prezentowany tu pojazd pożarniczy został zbudowany na podwoziu Unimoga U 5023, które doskonale spisuje się w trudnym terenie, zwłaszcza na dużych pochyłościach. Dzięki portalowym mostom uzyskano prześwit 450 mm, więc auto "bierze" nawet duże przeszkody pomiędzy koła. Jeżeli trzeba, przejedzie także przez rzeki czy inne zbiorniki wodne do głębokości 80 cm, a z dodatkowym wyposażeniem do brodzenia nawet do 1,2 m. Na liście rozwiązań ułatwiających pokonywanie bezdroży jest też znany z pojazdów wojskowych i rajdowych system regulacji ciśnienia w ogumieniu.

Pożarniczy Unimog U 5023
Pożarniczy Unimog U 5023 © fot. mat. prasowe

Zdolność Unimoga do pokonywania wzniesień jest bezkonkurencyjna. To m.in. zasługa świetnej geometrii terenowej, ale także jednostki napędowej OM 934 (BlueTec 6) o mocy 231 KM i momencie obrotowym 900 Nm.

Ważący 14,5 t sprzęt został wyposażony w pompę TLF 4000 firmy Ziegler, której wydajność to 3000 l/min. Zbiornik na wodę ma pojemność 4000 l, a na środek gaśniczy 500 l. Ma to wystarczyć do ugaszenia niedużych ognisk pożaru nawet bez dodatkowej wody z hydrantu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny