Nie chcę takich relacji Formuły 1! 

Sobota, a ja obudziłem się o 6:45. Łyk gorącej kawy miało mi zastąpić oglądanie kwalifikacji do jutrzejszego wyścigu F1 o GP Australii. Chciałem żeby 14-calowe okno na świat zajmujące miejsce w moim pokoju stało się, jak co wyścig, portalem przenoszącym mnie na tor, gdzie spośród innych bolidów wyróżniać się będzie się żółto-czarna strzała, której silnik będzie akompaniamentem dla delikatnego głosu komentatorów telewizyjnych. Łudząc się zmarnowałem prawie godzinę snu.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Sobota, a ja obudziłem się o 6:45. Łyk gorącej kawy miało mi zastąpić oglądanie kwalifikacji do jutrzejszego wyścigu F1 o GP Australii. Chciałem żeby 14-calowe okno na świat zajmujące miejsce w moim pokoju stało się, jak co wyścig, portalem przenoszącym mnie na tor, gdzie spośród innych bolidów wyróżniać się będzie się żółto-czarna strzała, której silnik będzie akompaniamentem dla delikatnego głosu komentatorów telewizyjnych. Łudząc się zmarnowałem prawie godzinę snu.

Dlaczego nie piszę o kolejnym stuningowanym Audi albo o wynikach sprzedaży Fiata? Bo coraz mniej podobają mi się relacje z wyścigów F1.

Nie wiem jakie możliwości daje 50-cali w High Definition, ale oddałbym nerkę za to, ażebym mógł oglądać relację z kwalifikacji czy wyścigu, z kamery umieszczonej na wybranym przeze mnie bolidzie. Widzieliście chociaż trzecią część czasówki? Nie pozwę nikogo do sądu, ale byłoby miło, gdyby realizator chociaż na chwilę pokazał żółto-czarny bolid, bo dzisiaj nie widziałem go ani przez chwilę.

Bardzo lubię głos Pana, który chyba od początku przeniesienia relacji do tej telewizji, komentuje wydarzenia na torze. Problem w tym, że średnio 2-3 razy na wyścig mam ochotę zakleić mu usta taśmą klejącą. Dlaczego? Chcę usłyszeć wiadomości z boksów podawane kierowcy w języku angielskim, co czesto jest niemożliwe, bo komentujący musi dokończyć swoją myśl. Podobnie jest kiedy Pan zacznie np. "Robert Kubica nie wyjechał jeszcze na tor..." myśl kończy się po 3 minutach przypuszczeń pt. "Dlaczego to Renault nie daje Polakowi szansy?", nieistotne jest to, że w między czasie żółto-czarny bolid ustanowił rekordy w dwóch pierwszych sektorach.

Szkoda również, że Panowie siedzą teraz w studiu w Polsce, a nie w miejscu, gdzie odbywa się wyścig, tak jak to było chyba w sezonie 2008, kiedy to na początku relacji mieliśmy nagranie z paddocku, które pokazywało duet komentatorów pośród gwiazd świata F1. To naprawdę było ciekawe.

Brakuje mi także drugiego Pana, który był chodzącą encyklopedią i zawsze miał coś do powiedzenia, również w kwestii merytorycznej. Nie chcę żeby relacje z wyścigów F1 stały się widowiskiem dla każdego, gdzie co wyścig będzie się objaśniało ile cylindrów ma silnik. Skoro wstaję o 7 rano to chcę wiedzieć jaka jest temperatura toru i w jaki sposób może to rzutować na czasy poszczególnych kierowców. Kiedy Robert jest na torze, chcę na bieżąco znać czasy jego okrążeń, a tak jadę na dwa monitory z live timingiem na F1.com.

Jeżeli podobnie jak ja interesujesz się wszystkim co jest związane z F1, to zauważyłeś pewnie, że z relacji w TV nie dowiesz się niczego interesującego, zupełnie jakby cały ten obraz prezentowany nam, tworzyli amatorzy na co dzień zajmujący się szyciem swetrów i reklamowaniem firm na koszulkach podczas relacji telewizyjnych.

Jaki z tego wniosek? Im więcej wiem o F1, tym mniej chce mi się oglądać relacje w TV i bardziej kusi mnie siedzenie przed tabelką z cyferkami.

PS. Celowo nie używałem nazwisk, nie miałem również zamiaru nikogo obrazić, są to tylko moje własne przemyślenia, z którymi nie każdy musi się zgadzać.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥