Nie będzie wspólnego DTM i GT500 [wyścigi]

Po długich miesiącach przygotowań i spotkań okazało się, że GTA oraz ITR nie nawiążą współpracy  mającej na celu zunifikowanie klasy GT500 w SuperGT i serii DTM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Od dłuższego czasu obie organizacje (GTA i ITR) planowały unifikację DTM i GT500. W tym celu przedstawiciele strony niemieckiej i japońskiej spotykali się co jakiś czas, w celu ustalenia nowych zasad, według których miałyby być budowane wozy. Okazuje się jednak, że nie będzie wspólnych wyścigów DTM i SuperGT, w każdym razie, jeśli dojdzie do unifikacji, to nie prędko, a o 2014 roku możemy zapomnieć. A o co poszło?

Obraz

ITR i GTA doszły do porozumienia w kwestii struktury nośnej pojazdów. Miały być to podwozia zbudowane z włókien węglowych i rurek aluminiowych. Obecnie bolidy klasy GT500 korzystają ze skorup, które są dużo droższe w produkcji od konstrukcji  DTM. Sprawa rozeszła się o miejsce produkcji podwozi. Niemcy uparli się, że struktury będą budowane tylko w Niemczech. Japończycy nie chcieli o tym słyszeć.

Obraz

Drugim poważnym spornym punktem były jednostki napędowe. W bolidach DTM używane są silniki V8 o objętości skokowej 4,0 l. Z kolei w GT500 auta mają jednostki też V8, ale o objętości skokowej 4,3. Motory w SuperGT są identyczne z silnikami bolidów Formuły Nippon (wyjątkiem jest Nissan, który korzysta z seryjnego silnika). W 2014 roku w pojazdach GT500 zagoszczą 2-litrowce z turbodoładowaniem i napęd hybrydowy (ten sam napęd będzie w Formule Nippon). O tym nie chcieli słyszeć Niemcy uzasadniając, że to doprowadzi nie do obniżenia kosztów, ale do ich podwyższenia.

Obraz

Na razie rozmowy są zawieszone, ale nie prędko pewnie przedstawiciele obu serii ponownie usiądą przy jednym stole.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie