Nawet 1115 KM mocy. Dodge pokazał dwa nowe silniki, które można kupić bez auta

"Crate engines" to nic innego jak silniki tworzone i sprzedawane z myślą o zastosowaniu w rozmaitych projektach. Z bogatej oferty gotowych jednostek słyną przede wszystkim Amerykanie. Dodge na tuningowych targach SEMA pokazał właśnie kolejne opcje.

Dodge Hellephant V8Dodge Hellephant V8
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Direct Connection to gama wysokojakościowych podzespołów Dodge'a skierowanych do tunerów oraz wielbicieli modyfikacji. Właśnie wzbogaciła się o nową linię silników oraz kolejne wariacje już istniejących jednostek. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Zacznijmy od oferty 426 Supercharged Hellephant, która zostanie rozszerzona o modele wykonane z żeliwa i aluminium przystosowane do zasilania paliwami premium lub biopaliwami E85. W zależności od wybranego wariantu (będą aż cztery), moc wyniesie od 912 do 1115 KM.

Silniki Dodge Hellephant
Silniki Dodge Hellephant © Materiały prasowe

Hellephant będzie dostępny z różnymi blokami i układami wtryskowymi. Niezależnie jednak od wyboru, zawsze dostaniemy potężny kompresor.

Równolegle Dodge wprowadza do oferty zupełnie nową propozycję - sześciocylindrową rzędówkę HurriCrate oferującą od 426 do 558 KM, dzięki turbosprężarkom Garret. W planach jest już kolejny, jeszcze mocniejszy wariant, który wygeneruje aż 1014 KM. Powstanie głównie z myślą o zastosowaniach w motosporcie.

Dodge HurriCrate
Dodge HurriCrate © Materiały prasowe

Powyższe specyfikacje wciąż czekają na oficjalne potwierdzenie w procesie homologacyjnym. Ceny na tę chwilę również pozostają nieznane. Zmieni się to na początku 2023 roku - właśnie wtedy ruszy oficjalna sprzedaż.

  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Dodge Hellephant V8
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
  • Nowe silniki Dodge'a
[1/11] Nowe silniki Dodge'a Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Stellantis

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.