Najszybszy golf 2 na Nürburgringu ma 30 lat i 440 KM - niesamowity projekt Brytyjczyka

Czy 30 letni golf może być szybszy niż BMW M3 lub mercedes AMG GT 63 S? Jak najbardziej. Poznajcie pinderwagena, czyli niemiecki kompakt po brytyjskich modyfikacjach, który zachwyca mocą i osiągami na torze.

Volkswagen Pindera zaczął życie jako zwykły golf - taki jak ten na zdjęciuVolkswagen Pindera zaczął życie jako zwykły golf - taki jak ten na zdjęciu
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen
Aleksander Ruciński

Pinderwagen to nazwa, która wzięła się od pomysłodawcy całego projektu, Nigela Pindera. Utalentowany Brytyjczyk od lat udoskonala swojego golfa drugiej generacji z 1990 roku. Z wspaniałym skutkiem. Dzięki samodzielnie wykonanym modyfikacjom i świetnym umiejętnościom za kółkiem, Pinder pokonał Nürburgring w czasie zaledwie 7 minut i 34 sekund.

Każdy, kto choć trochę interesuje się tematyką "zielonego piekła", wie, że jest to czas nieosiągalny dla wielu producentów typowo sportowych maszyn. Pinderwagen okazał się szybszy niż produkty BMW, Audi czy Mercedesa, a przecież powstał w brytyjskim garażu, dzięki wysiłkom jednego człowieka.

*PORSCHE EATER* The FASTEST VW GOLF 2 on The Nürburgring!!

O tym, jak auto sprawdza się na torze, możecie przekonać się, oglądając umieszczone wyżej wideo Mishy Charoudina, który został przewieziony tym potworem. Na uwagę zasługują nie tylko osiągi golfa, ale i umiejętności Pindera. Widać, że Nürburgring ma "w małym palcu".

Pinderwagen napędzany jest 2-litrowym silnikiem benzynowym z Golfa 3 wspomaganym turbosprężarką Garret - identyczną jak ta wykorzystywana w wyścigach BTCC. Przy standardowym ciśnieniu doładowania w wysokości 0,6 bara moc jednostki oscyluje w granicach 290 KM. Nigel zamontował jednak na kierownicy przycisk, który pozwala zwiększyć chwilowe doładowanie do 1,6 bara, co powoduje wzrost do 440 KM.

Za przeniesienie napędu odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna z Golfa 4 i mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, który przy napędzie wyłącznie na przednie koła wydaje się niezbędnym wyposażeniem. Pinder zadbał też o regulowane zawieszenie KW Clubsport i dopracował aerodynamikę, tak ważną podczas jazdy po torze.

To jeżdżący dowód na to, że przy odrobinie samozaparcia podpartego ogromną wiedzą i doświadczeniem można dokonać naprawdę wielkich rzeczy. Na przykład zbudować golfa, który łoi skórę BMW M3 CS.

Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥