15 sportowych samochodów, które na Nürburgring są wolniejsze od Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio

Koncern FCA obiecał wielki powrót Alfy Romeo. Samochody tej marki mają teraz należeć do klasy premium i tym samym konkurować z BMW, Audi, Mercedesami czy Volvo. Alfa Romeo na start przygotowała piekielnie szybkiego sedana: długo wyczekiwaną Giulię w wersji Quadrifoglio. Czas przejazdu Zielonego Piekła, który podali Włosi zaskoczył wszystkich. Mocarny sedan pokonał tor w 7 minut 39 sekund. Oto 15 wybranych prawdziwie sportowych wozów, które potrzebowały więcej czasu na pokonanie Nürburgringu.

Identyczny czas Horst von Saurma uzyskał w Ferrari 430 Scuderia: 7:39.
Identyczny czas Horst von Saurma uzyskał w Ferrari 430 Scuderia: 7:39.
Mariusz Zmysłowski

15.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:18

Giorgio Sanna w teście przeprowadzonym wspólnie przez Autobild i Lamborghini w modelu Murciélago LP640 pokonał Zielone Piekło w 7:40.
Giorgio Sanna w teście przeprowadzonym wspólnie przez Autobild i Lamborghini w modelu Murciélago LP640 pokonał Zielone Piekło w 7:40.
Najszybszy czas zarejestrowany na Nürburgringu dla Mercedesa SLR McLaren wynosi 7:40 i został ustanowiony przez Klausa Ludwiga.
Najszybszy czas zarejestrowany na Nürburgringu dla Mercedesa SLR McLaren wynosi 7:40 i został ustanowiony przez Klausa Ludwiga.
Ponownie czas wykręcony przez Horsta von Saurmę. Tym razem w Porsche 911 GT3 mkII - 7:40.
Ponownie czas wykręcony przez Horsta von Saurmę. Tym razem w Porsche 911 GT3 mkII - 7:40.
Ten sam kierowca, ten sam czas, ale inne auto. Hors von Saurma uzyskał w Mercedesie SLS AMG 7:40.
Ten sam kierowca, ten sam czas, ale inne auto. Hors von Saurma uzyskał w Mercedesie SLS AMG 7:40.
Markus Draper uzyskał najszybszy czas przejazdu Nürburgringu dla Forda GT. Wynosi on 7:40.6.
Markus Draper uzyskał najszybszy czas przejazdu Nürburgringu dla Forda GT. Wynosi on 7:40.6.
W 2010 Sascha Bert dla Auto Bild Sportscars pokonał Nürburgring w Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera. Auto zdobyło tor w 7:40.76.
W 2010 Sascha Bert dla Auto Bild Sportscars pokonał Nürburgring w Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera. Auto zdobyło tor w 7:40.76.
W teście przeprowadzonym przez General Motors Chevrolet Camaro ZL1 uzyskał czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:41.27.
W teście przeprowadzonym przez General Motors Chevrolet Camaro ZL1 uzyskał czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:41.27.
Występujący już w tym zestawieniu Sascha Bert pokonał Nürburgring w Chevrolecie Corvette C6 ZR-1 w 7:41.50.
Występujący już w tym zestawieniu Sascha Bert pokonał Nürburgring w Chevrolecie Corvette C6 ZR-1 w 7:41.50.
Christian Gebhardt w tym roku zabrał dla Sport Auto Porsche Caymana GT4 do Zielonego Piekła. Pokonał legendarny tor w 7:42.
Christian Gebhardt w tym roku zabrał dla Sport Auto Porsche Caymana GT4 do Zielonego Piekła. Pokonał legendarny tor w 7:42.
Najszybszy czas przejazdu zarejestrowany dla Audi R8 V10 wynosi 7:44 i został ustanowiony przez kierowcę Sport Auto.
Najszybszy czas przejazdu zarejestrowany dla Audi R8 V10 wynosi 7:44 i został ustanowiony przez kierowcę Sport Auto.
John Nielsen dla magazynu Evo wybrał się na Nürburgring w Jaguarze XJ220. Pokonał on Zielone Piekło w legendarnej maszynie w 7:46.36
John Nielsen dla magazynu Evo wybrał się na Nürburgring w Jaguarze XJ220. Pokonał on Zielone Piekło w legendarnej maszynie w 7:46.36
Najszybszy czas przejazdu Zielonego Piekła w Ferrari 599 GTB Fiorano należy do Horsta von Saurmy i wynosi 7:47.
Najszybszy czas przejazdu Zielonego Piekła w Ferrari 599 GTB Fiorano należy do Horsta von Saurmy i wynosi 7:47.
Ten sam kierowca pokonał Nürburgring w BMW M3 E92 GTS w 7:48.
Ten sam kierowca pokonał Nürburgring w BMW M3 E92 GTS w 7:48.
Ponownie Horst von Saurma i ponownie BMW M3. Tym razem generacja E46 w wersji CSL. Kierowca Sport Auto uzyskał tą maszyną czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:50.
Ponownie Horst von Saurma i ponownie BMW M3. Tym razem generacja E46 w wersji CSL. Kierowca Sport Auto uzyskał tą maszyną czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:50.
Na koniec należy dodać, że testy przeprowadzane przez producentów zawsze odbywają się w bardzo dobrych warunkach. Właśnie dlatego czas Giulii z pewnością jest wyżyłowany. Nie zmienia to faktu, że kierowcy tacy jak Horst von Saurma też z pewnością są w stanie wiele wykrzesać z maszyn, którymi ruszają w doskonale znany sobie tor. Należy również nadmienić, że samo Zielone Piekło zmienia się na przestrzeni lat. Zarówno wyniki przedstawionej tu piętnastki, jak i czas Alfy Romeo robią ogromne wrażenie i są ze sobą porównywalne z lekkim przymrużeniem oka.
Na koniec należy dodać, że testy przeprowadzane przez producentów zawsze odbywają się w bardzo dobrych warunkach. Właśnie dlatego czas Giulii z pewnością jest wyżyłowany. Nie zmienia to faktu, że kierowcy tacy jak Horst von Saurma też z pewnością są w stanie wiele wykrzesać z maszyn, którymi ruszają w doskonale znany sobie tor. Należy również nadmienić, że samo Zielone Piekło zmienia się na przestrzeni lat. Zarówno wyniki przedstawionej tu piętnastki, jak i czas Alfy Romeo robią ogromne wrażenie i są ze sobą porównywalne z lekkim przymrużeniem oka.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)