Na ulicach Warszawy pojawi się więcej elektrycznych autobusów
Po warszawskich ulicach jeździ obecnie 10 autobusów elektrycznych komunikacji miejskiej. Jeszcze w tym roku dojdzie kolejne 20 sztuk, a do tego 80 pojazdów zostanie wymienionych na takie, które spełniają bardziej rygorystyczne normy emisji spalin.
22.02.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:34
Łącznie w tym roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają zamiar kupić 90 nowych autobusów, które częściowo zastąpią starsze pojazdy, a po części uzupełnią flotę elektryczną. 10 pojazdów na prąd dostarczyła już firma Ursus. Zaczną one kursować podczas wakacji. Kolejne 10 dołączy do floty później.
Jeszcze w tym roku rozpoczną się testy przegubowych pojazdów Solarisa, wyposażonych w dwa systemy ładowania: pantografowy (doładowanie na pętli) oraz plug-in (przy użyciu gniazdka). Docelowo, do 2020 roku po warszawskich ulicach ma jeździć łącznie 130 elektrycznych autobusów.
Ponadto, MZA zakupi w tym roku 75 autobusów wyposażonych w tradycyjny silnik wysokoprężny, ale spełniający normę Euro VI. Do floty dołączy także 5 autobusów z napędem CNG. Te pojazdy zastąpią Solarisy Urbino 15, wycofywane już Jelcze M121M oraz MAN NM 223 i MAN NG 313. Dzięki temu, warszawskie powietrze będzie odrobinę czystsze.
Odrobinę, ponieważ flota MZA liczy ponad 1200 autobusów jeżdżących co dzień po ulicach, zatem nowe pojazdy są jedynie małym odsetkiem. Nie ma się co spodziewać, że autobusy elektryczne będą jeździły po całym mieście. Obecnie kursują tylko na linii 222. Nie wiadomo jeszcze gdzie będą kursować te, które niebawem dołączą. Wiadomo natomiast, że docelowo ma powstać 19 ładowarek pantografowych. Obecnie jest tylko jedna i na dodatek jeszcze nie ma przyłącza.