MotoGP wraca do silników 1000 cm3

11 grudnia Komisja Grand Prix rozpatrzyła wnioski FIM, Dorna, IRTA i MSMA, dotyczące zmian w regulaminie wyścigów na kolejne sezony. Efekt? Przyjęto program “basic concept for MotoGP”, który zakłada, że w 2012 roku klasa premium MotoGP powróci do silników o pojemności 1000 cm3. Wiadomość ta ucieszyła zarówno szefów teamów jak i sportowców.

Obraz
Damian Zarzycki

11 grudnia Komisja Grand Prix rozpatrzyła wnioski FIM, Dorna, IRTA i MSMA, dotyczące zmian w regulaminie wyścigów na kolejne sezony. Efekt? Przyjęto program “basic concept for MotoGP”, który zakłada, że w 2012 roku klasa premium MotoGP powróci do silników o pojemności 1000 cm3. Wiadomość ta ucieszyła zarówno szefów teamów jak i sportowców.

Program, o którym wspomniałem we wstępie, zawiera wstępne założenia dotyczące nowych regulacji klasy premium MotoGP. W tym dokumencie możemy przeczytać, że między innymi silniki motocykli mogą mieć maksymalnie 4 cylindry. Oficjalna strona internetowa MotoGP podaje, że wkrótce odbędą się kolejne spotkania z Carmelo Ezpeletą, by dopracować wszystkie szczegóły.

Obraz

Decyzja o przejściu z silników o pojemności 990 cm3 na 800 cm3 została uznana przez wielu za poważny błąd. Przede wszystkim jednostki o mniejszej pojemności były mniej żywotne. Podnosiło to koszty utrzymania teamu w stawce, a w dobie kryzysu ekonomicznego, który uderzył w ten sport stanowiło poważny problem dla wielu załóg.

Obraz

Największa gwiazda MotoGP - Valentino Rossi jest zadowolony z komunikatu Komisji. Podobnie amerykańscy motocykliści, ponieważ od czasu zwycięstw Nicky'ego Haydena w 2006 nie osiągnęli oni znaczących sukcesów. A Hayden jeździł wtedy na maszynie z silnikiem 990 cm3. Poza tym w stawce pojawił się nowy Amerykanin - Ben Spies, który już wielokrotnie dobrze jeździł na motocyklu klasy 1000 cm3. Wygląda na to, że wkrótce zawody MotoGP będą niezwykle interesujące!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟