Modele, które pożegnaliśmy w 2022 roku. Na naszych oczach znikają całe segmenty

Modele, które pożegnaliśmy w 2022 roku. Na naszych oczach znikają całe segmenty

Mondeo było bardzo udanym autem. Było...
Mondeo było bardzo udanym autem. Było...
Źródło zdjęć: © Autokult | Rafał Warecki
Aleksander Ruciński
28.12.2022 11:19, aktualizacja: 29.12.2022 14:30

W dobie elektromobilności i SUV-ów, rynek motoryzacyjny zauważalnie się kurczy. W ostatnich 12 miesiącach z ofert zniknęły ciekawe auta. Niestety większość z nich nie doczeka się bezpośrednich następców. Oto 10 modeli, za którymi będziemy tęsknić.

1 / 10

BMW i3

BMW i3
BMW i3© Autokult | Michał Zieliński

Gdy debiutowało w 2013 roku wszyscy przecierali oczy ze zdumienia. Szybko dało się jednak poznać jako bardzo przyjemne auto na co dzień i jeden z najlepszych przedstawicieli wczesnej ery elektryków. Niestety technika zestarzała się znacznie szybciej niż wygląd. Czas ustąpić miejsca nowszym (i większym modelom).

2 / 10

Citroën C4 Spacetourer

Citroën C4 SpaceTourer
Citroën C4 SpaceTourer© Autokult | Aleksander Ruciński

Jeden z najlepszych i jeden z ostatnich przedstawicieli segmentu MPV. Świetnie łączył unikatowy charakter z praktycznością, komfortem i rozsądną ceną. Niestety dziś rolę "tatowozów" przejęły modne i bardziej prestiżowe SUV-y, spychając pudełkowate minivany na margines. W Polsce model był niedostępny od dawna. Teraz znika również z pozostałych rynków.

3 / 10

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy© Autokult

Najtańszy minivan na polskim rynku, wyróżniający się prostą konstrukcją, pojemnym wnętrzem i niskimi kosztami eksploatacji. Po 10 latach od rozpoczęcia produkcji ustąpił miejsca nowocześniejszemu, ale i zauważalnie droższemu Joggerowi.

4 / 10

Ford Mondeo

Ford Mondeo
Ford Mondeo© Autokult

Auto, po którym zapłacze wielu. Ulubieniec kierowców flotowych i ojców, którzy lubią prowadzić. Niestety, mimo sporej popularności, bez następcy w Europie. Klientom Forda zostały tylko SUV-y i elektryki. Po klasyczny segment D muszą udać się do konkurencji, choć ta również kurczy się w oczach.

5 / 10

Opel Insignia

Opel Insignia
Opel Insignia© Autokult | Mateusz Lubczański

Opel klasy średniej nie był tak popularny jak Mondeo, ale miał swoich amatorów, których przyciągała atrakcyjna prezencja i niezłe ceny. Niestety w nowej strategii marki, realizowanej pod skrzydłami Stellantisa, zabrakło miejsca na nową Insignię.

6 / 10

Renault Talisman

Renault Talisman
Renault Talisman© Autokult | Filip Buliński

Kolejny model segmentu D bez następcy. Przyszłość Talismana wisiała na włosku już od dłuższego czasu. Najpierw ograniczono ofertę wyłącznie do kombi, by ostatecznie całkowicie zrezygnować z tej propozycji. Szkoda, bo był to jeden z najlepiej wycenionych samochodów w swojej klasie.

7 / 10

Renault Scenic

Renault Grand Scenic
Renault Grand Scenic© Autokult | Mariusz Zmysłowski

Scenic, tak jak Citroën C4 Spacetourer cieszył się sporym zainteresowaniem rodzin, choć w ostatniej odsłonie nie był już tak praktyczny. Po sześciu latach od debiutu czwartej generacji i stopniowym spadku zainteresowania Renault zdecydowało się zakończyć produkcję.

8 / 10

Renault Espace

Renault Espace
Renault Espace© Materiały prasowe | Renault

Espace, podobnie jak Scenic, w ostatniej odsłonie zatracił nieco swoją tożsamość. Z praktycznego minivana zmienił się w luksusowego crossovera, co nie do końca spodobało się klientom. Po latach podtrzymywania go przy życiu, Renault w końcu podjęło decyzję o zakończeniu produkcji.

9 / 10

Škoda Fabia Combi

Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi© Materiały prasowe | Škoda

Ulubione auto "uberowców" i ostatnie kombi segmentu B oficjalnie zniknęło z polskiego rynku. Biorąc pod uwagę, jak dużą popularnością cieszył się ten model, to duża strata. Niestety kolejna generacja Fabii jest dostępna wyłącznie jako hatchback. W dodatku kosztuje zauważalnie więcej.

10 / 10

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan© Autokult

Najpierw Seat Alhambra, a teraz bliźniaczy Sharan. Po 12 latach od premiery ostatniej generacji, Volkswagen zdecydował się zakończyć produkcję. Na szczęście klienci wciąż mają alternatywę w postaci mniejszego Tourana lub większego Multivana.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (31)