Brabus-Killer! Mercedes i 1000 KM! – MKB SL 65 Black Series P1000 (2010)

Podczas gdy Brabus i Renntech podkręcają SL 65 Black Series do około 800 KM, MKB daje ponad 1000 KM!

Brabus-Killer! Mercedes i 1000 KM! – MKB SL 65 Black Series P1000 (2010)
Olgierd Lachowski

22.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:25

Podczas gdy Brabus i Renntech podkręcają SL 65 Black Series do około 800 KM, MKB daje ponad 1000 KM!

Obraz

Już w odmianie seryjnej, przygotowywanej przez AMG, SL 65 Black Series robi duże wrażenie. I to pod każdym względem. Na szczególną uwagę zasługują w nim silnik i wygląd. Jednostka napędowa to motor V12 o objętości skokowej 6.0 l. Ciekawostką jest to, że silnik ma po jednym wałku rozrządu w każdej głowicy, a napełnianiem i opróżnianiem każdego cylindra zajmują się trzy zawory. Wspomagany dwiema turbosprężarkami silnik ma moc 670 KM rozwijaną przy 5400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1000 Nm przy 2200-4200 obr./min. Ważący 1870 kg bolid rozpędza się do 320 km/h, a do pierwszych 100 km/h przyspiesza w 3.80 s.

W zależności od preferencji nadwozie może się podobać lub nie, ale nie można powiedzieć by SL 65 Black Series ukrywał skrzętnie swoją moc pod niepozorną karoserią.

Obraz

Plany MKB na supermocnego SL 65 Black Series istnieją od momentu, gdy ich auto z 751-konnym silnikiem rozpędziło się na Nardò do, bagatela, 330 km/h, a jednak jest to zdecydowanie za mało jak na ambicje zespołu. Wzięto się zatem do pracy czego efektem jest to właśnie auto.

Przy przeróbce tuner skupił się na zwiększeniu mocy silnika oraz wzmocnieniu układu napędowego, by ten poradził sobie ze zwiększonymi obciążeniami.

Obraz

Najważniejszą zmianą jest wstawienie nowych, większych turbosprężarek. O dziwo mimo większych rozmiarów turbosprężarek, a więc i większych momentów bezwładności, które mają wpływ na powstanie tzw. turbodziury, ekipa MKB chwali się, że turbodziura nie istnieje (czyt. prawie w ogóle nie jest odczuwalna). Silnik ma poprawiony układ dolotowy, by zwiększyć ilość powietrza dostarczanego do cylindrów. Usprawniono również system chłodzenia. Nie obyło się też bez wymiany wałków rozrządu na wytrzymalsze i przestrojenia centralnej jednostki sterującej. Do listy zmian wokół silnika trzeba jeszcze dopisać sportowy układ wylotowy. Efektem jest moc wynosząca aż 1015 KM (!) przy 5700 obr./min. i maksymalny moment obrotowy sięgający 1300 Nm w zakresie 3300 - 6000 obr./min.

W samym napędzie pracownicy MKB też nieco ‘pomajstrowali’. Ich ingerencje poskutkowały usprawnieniami skrzyni biegów (odporność na obciążenia) oraz montażem nowego, wytrzymalszego wału napędowego. Mechanicy zdecydowali także, że instalacja mechanizmu o zmniejszonym poślizgu ich konstrukcji jest również nieodzowna.

Obraz

Wygląd zewnętrzny nie uległ w zasadzie zmianie, a jedynym akcentem są nowe koła, jednak nie podano ich rozmiarów.

Nie ma co się oszukiwać, że SL 65 Black Series P1000 będzie na torze tak poręczny jak np. Porsche Carrera GT, ale też nie po to został stworzony. Celem firmy MKB było zbudowanie najszybszego Mercedesa Black Series i są podstawy, by wierzyć, że to się jej udało. Zresztą już niedługo auto ma zostać doprowadzone na tor w Papenburgu lub owal Nardò, żeby zweryfikować założenia MKB. Inżynierowie celują w 370 km/h (Brabus SL 65 Black Series T65 RS – 350 km/h), ale w tej chwili to teoria. Z osiągów już sprawdzonych można coś powiedzieć o czasach przyspieszeń. I tak do 100 km/h P1000 rozpędza się w 3.60 s (seryjny – 3.80 s), do 200 km/h w 8.90 s (seryjny – 11.00 s), a do 300 km/h w 21.50 s. Czas przejazdu ¼ mili to 11.10 s (seryjny – 11.80 s).

Zamawiając tuning w MKB klient będzie miał pewność, że nie zobaczy wiele podobnych samochodów, bo po pierwsze musi być posiadaczem seryjnego AMG Mercedesa SL 65 Black Series lub mieć na niego około 250 tysięcy euro, a potem jeszcze zapłacić za tuning, przy czym same usprawnienia silnika to koszt 116 800 € - o innych, drobniejszych przeróbkach nie wspominając.

Obraz

Ekipa MKB zbudowała autostradowego potwora, który ma pokonać Brabusa i Renntecha. Wygląda więc na to, że rywalizacja staje się coraz bardziej zaciekła, co wróży ciekawe zdarzenia na przyszłość (może np. próby przekroczenia 380-390 km/h..?).

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 1015 KM przy 5700 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 169.73 KM/l (seryjny - 112.04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1300 Nm przy 3300-6000 obr./min.
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 19″ (?)
  • Koła tylne: 20″ (?)

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1.84 kg/KM (seryjny - 2.79 kg/KM)
  • Długość: 4589 mm
  • Szerokość: 1960 mm
  • Wysokość: 1310 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 8.90 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 21.50 s
  • Czas przejazdu 402.34 m (1/4 mili): 11.10 s
  • Prędkość maksymalna: 370 km/h (planowane)

Źródło: mkb

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)