Samochody używaneMitsubishiUżywane Mitsubishi Lancer VIII - typowe awarie i problemy

Używane Mitsubishi Lancer VIII - typowe awarie i problemy

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Artur Kuśmierzak
16.07.2012 19:40, aktualizacja: 30.03.2023 10:27

Lancer większości z Was zapewne kojarzy się ze sportową wersją Evolution. Jednak Mitsubishi obok auta dla maniaków szybkiej jazdy ma w swojej ofercie jeszcze tradycyjny samochód kompaktowy. Ten niepozorny japończyk co prawda sprawia wrażenie przeciętnego przedstawiciela segmentu C, ale w jednej dyscyplinie bije swoich konkurentów na głowę. W jakiej?

Historia modelu

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII© mat. prasowe / Mitsubishi

W 2002 roku przez Forda Focusa RS WRC, w 2004 oraz w 2007 roku przez Subaru Imprezę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w latach 90. Mitsubishi stworzyło serie Evolution, oddzielając tradycyjnego Lancera od rajdów raz na zawsze. Premiera VII generacji Lancera o dość spokojnym usposobieniu miała miejsce w 2002 roku, a już rok później do oferty trafiła wersja kombi. W 2005 roku japoński producent przeprowadził dyskretną modernizację auta i od tego czasu samochód w niezmienionej formie wytwarzany był aż do 2007 roku, kiedy to jego miejsce zajął model kolejnej generacji o dużo agresywniejszej stylizacji.

Silniki

  • R4 1,3 (82 KM)
  • R4 1,6 (98 KM)
  • R4 2,0 (135 KM)

Oprócz wyżej wymienionych silników w USA i Japonii Lancer był dostępny także z motorami 1,5 l, 1,8 l i 2,4 l ze zmiennymi fazami rozrządu MIVEC. O znalezieniu auta z jednym z tych motorów w naszym kraju nawet nie mamy co marzyć.

Entuzjaści diesli będą się czuć mocno zawiedzeni, bo pod maską japończyka nie znajdą ani jednego silnika wysokoprężnego. Motory benzynowe Mitsubishi to jednak wyjątkowo udane konstrukcje i właściwie żaden z nich nie sprawia poważniejszych problemów w eksploatacji.

Mnie najbardziej przypadł do gustu najmocniejszy 135-konny silnik, przede wszystkim z powodu dobrej dynamiki. Niestety sporadycznie zdarzają się w nim przypadki pęknięcia uszczelki pod głowicą. Wyższa moc okupiona jest też większym zużyciem paliwa, dlatego bardziej rozsądni powinni wybrać wersje 1,6 l. Cywilny Lancer nie jest przecież autem stworzonym do szybkiej jazdy.

Mitsubishi Lancer VII Kombi
Mitsubishi Lancer VII Kombi© mat. prasowe / Mitsubishi

Uwaga! Przy wyborze tej jednostki napędowej przed zakupem Lancera trzeba dokładnie sprawdzić stan pompy wody, która lubi czasem przeciekać. Dla bezpieczeństwa powinno się wymienić ją razem z paskiem rozrządu. Odradzam natomiast podstawowy wariant silnikowy 1,3 l, który jest za słaby.

Dane techniczne

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII© mat. prasowe / Mitsubishi

Samochód nie brał udziału w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dlaczego? Najprawdopodobniej z powodu obawy Mitsubishi przed kiepskim wynikiem. Trzeba pamiętać o tym, że jego poprzednik w czasie prób przeprowadzonych w 1998 roku uzyskał jedynie dwie gwiazdki, z czego jedną później skreślono. Najnowszy Lancer ma ich już 5. Jak widać, Japończycy wzięli sobie do serca poprzedni wynik i przyłożyli się do poprawy bezpieczeństwa.

Awaryjność

Mitsubishi Lancer VII Wnętrze
Mitsubishi Lancer VII Wnętrze© mat. prasowe / Mitsubishi

Zawodny jest też układ kierowniczy, a właściwie jego pompa. Uszkodzeniu ulega również sonda lambda. Nietrwałe bywają niektóre elementy zawieszenia, typową usterką Lancerów jest pękanie łączników stabilizatora. W wielu egzemplarzach występuje problem wichrujących się seryjnych tarcz hamulcowych – w większości auto zostały one już jednak wymienione.

Przy zakupie koniecznie sprawdźmy układ napędowy, w którym po dłuższej eksploatacji pojawiają się wycieki oleju. Użytkownicy Mitsubishi Lancera VII narzekają na haczącą skrzynię biegów, awarie podnośników tylnych szyb oraz samoistnie pękającą przednią szybę. Zdarzają się również przypadki występowania korozji nadkoli – nie jest to jednak problem na dużą skalę.

Naszym zdaniem

Można nawet dopatrzyć się kilku elementów zbliżonych do wersji Evo, zwłaszcza w środku, gdzie jest prawie tak samo jak w odmianie usportowionej. Przestrzeń bagażowa jak na auto tej klasy nie powala na kolana, ani w sedanie, ani w kombi. Pomimo tego w Lancera spokojnie zapakujemy młode małżeństwo z dwójką małych dzieci.

Jeśli nie potrzebujecie paliwożernego demona prędkości i nie macie wygórowanych wymagań co do designu, a oczekujecie od samochodu przede wszystkim wysokiej niezawodności, to Lancer z pewnością będzie dla Was doskonałą propozycją. Odstraszać mogą jedynie wysokie ceny części zamiennych. Ceny używanych egzemplarzy wahają się od około 13 000 do 28 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)