Mitsubishi jednak zostaje w Europie. Będzie korzystać z platform Renault

Telenowela, która trwała od kilku dobrych miesięcy, w końcu doczekała się finału. Wbrew wcześniejszym, oficjalnym zapowiedziom, Mitsubishi zostaje w Europie. Będzie produkować dwa nowe modele oparte na platformach Renault.

Eclipse Cross PHEV to najnowszy samochód Mitsubishi dla Europy.Eclipse Cross PHEV to najnowszy samochód Mitsubishi dla Europy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

W 2020 roku Mitsubishi oficjalnie przedstawiło plany stopniowego wycofywania się z Europy, informując, że nie planuje żadnych nowych modeli na Stary Kontynent. W kolejnych miesiącach pojawiały się plotki i nie do końca jasne komunikaty, z których wynikało jedno - w kwestii przyszłości Japończyków w Europie nic nie jest jeszcze przesądzone. Jak się okazało, nie były one bezpodstawne.

Polskie przedstawicielstwo marki opublikowało oficjalny komunikat prasowy, z którego jasno wynika, że Mitsubishi zostanie w Europie, choć niekoniecznie w takiej formie, jakiej mogliby spodziewać się zagorzali fani trzech diamentów.

Jak możemy przeczytać: "Mitsubishi Motors zdecydowało się na zakup pojazdów OEM od Renault - bestsellerów na rynku europejskim, które już spełniają wymogi regulacyjne, z przeznaczeniem na wybrane, główne rynki w Europie."

Dwa siostrzane modele, które będą produkowane we francuskich fabrykach, mają trafić na rynek w 2023 roku. Na razie trudno powiedzieć, czego konkretnie mamy się spodziewać. Biorąc jednak pod uwagę preferencje klientów, najprawdopodobniej będą to crossovery.

Auta zostaną ulokowane w gamie obok Eclipse Crossa, który niedawno doczekał się faceliftingu i hybrydy plug-in. Mitsubishi liczy, że dzięki takiej ofercie pozostanie konkurencyjne i przyciągnie do salonów nowych klientów.

Ci, którzy płakali nad końcem marki w Europie, mogą więc spać spokojnie. Pytanie tylko czy renault w szatach Mitsubishi okażą się dla klientów równie atrakcyjne, co dotychczasowe modele.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł