Mitsubishi jednak zostaje w Europie. Będzie korzystać z platform Renault

Telenowela, która trwała od kilku dobrych miesięcy, w końcu doczekała się finału. Wbrew wcześniejszym, oficjalnym zapowiedziom, Mitsubishi zostaje w Europie. Będzie produkować dwa nowe modele oparte na platformach Renault.

Eclipse Cross PHEV to najnowszy samochód Mitsubishi dla Europy.Eclipse Cross PHEV to najnowszy samochód Mitsubishi dla Europy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

W 2020 roku Mitsubishi oficjalnie przedstawiło plany stopniowego wycofywania się z Europy, informując, że nie planuje żadnych nowych modeli na Stary Kontynent. W kolejnych miesiącach pojawiały się plotki i nie do końca jasne komunikaty, z których wynikało jedno - w kwestii przyszłości Japończyków w Europie nic nie jest jeszcze przesądzone. Jak się okazało, nie były one bezpodstawne.

Polskie przedstawicielstwo marki opublikowało oficjalny komunikat prasowy, z którego jasno wynika, że Mitsubishi zostanie w Europie, choć niekoniecznie w takiej formie, jakiej mogliby spodziewać się zagorzali fani trzech diamentów.

Jak możemy przeczytać: "Mitsubishi Motors zdecydowało się na zakup pojazdów OEM od Renault - bestsellerów na rynku europejskim, które już spełniają wymogi regulacyjne, z przeznaczeniem na wybrane, główne rynki w Europie."

Dwa siostrzane modele, które będą produkowane we francuskich fabrykach, mają trafić na rynek w 2023 roku. Na razie trudno powiedzieć, czego konkretnie mamy się spodziewać. Biorąc jednak pod uwagę preferencje klientów, najprawdopodobniej będą to crossovery.

Auta zostaną ulokowane w gamie obok Eclipse Crossa, który niedawno doczekał się faceliftingu i hybrydy plug-in. Mitsubishi liczy, że dzięki takiej ofercie pozostanie konkurencyjne i przyciągnie do salonów nowych klientów.

Ci, którzy płakali nad końcem marki w Europie, mogą więc spać spokojnie. Pytanie tylko czy renault w szatach Mitsubishi okażą się dla klientów równie atrakcyjne, co dotychczasowe modele.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇