Mitsubishi Outlander nareszcie w nowej odsłonie. Pod skórą to prawie nissan

Ostatnia, trzecia już generacja Outlandera jest z nami od 2012 roku. Najwyższy więc czas na następcę, który właśnie zadebiutował w USA. Auto zauważalnie różni się od poprzednika, a technicznie ma wiele wspólnego z SUV-em Nissana - modelem Rogue.

Nowy Outlander zauważalnie różni się od poprzednika.Nowy Outlander zauważalnie różni się od poprzednika.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

Choć alians Renault-Nissan-Mitsubishi nie został zawiązany wczoraj, Outlander jest pierwszym modelem marki przedstawianym jako stuprocentowy owoc tej współpracy. Większość rozwiązań dostarczył tu Nissan - mowa o modelu Rogue, który debiutował w październiku 2020 roku.

Widać, że bliska współpraca z Nissanem wyszła Outlanderowi na dobre. Auto prezentuje się masywnie, nowocześnie, a przy tym nie odbiega stylistycznie od współczesnego języka marki. Okazała prezencja nie jest tu przypadkiem - w końcu to flagowy model z trzema diamentami na atrapie chłodnicy.

Jeśli przyjrzymy się wymiarom, zauważymy, że Outlander mocno urósł - jest 5 cm szerszy, 3 cm wyższy i 2,5 cm dłuższy, z czego sam rozstaw osi wzrósł aż o ponad 4 cm. Z całkowitą długością na poziomie 468 cm auto pomieści aż 7 osób lub 5 osób i sporo bagażu. Sama kabina jest natomiast bardzo przyjemna.

Topowe wersje zaprezentowane w materiałach prasowych sprawiają wrażenie świetnie wykończonych i zaskakująco nowoczesnych. Na tyle, że dość klasyczna kierownica zdaje się nie do końca pasować do minimalistycznego kokpitu. Warto jednak odnotować, że minimalizm wcale nie oznacza tu rezygnacji z fizycznych przycisków, co powinno ucieszyć tradycjonalistów.

Mitsubishi Outlander (2021)
Mitsubishi Outlander (2021) © mat. prasowe / Mitsubishi

Oczywiście jak przystało na nowoczesne auto, pierwsze skrzypce grają tu duże ekrany - 12,3-calowe zegary i 9-calowy wyświetlacz multimediów. Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay są oczywiście standardem. W bogatszych odmianach znajdziemy też pakiet systemów wsparcia kierowcy, wyświetlacz HUD i 10-głośnikowe audio Bose.

Niestety gama silników nie jest już tak bogata. Póki co jedyną oferowaną jednostką będzie 2,5-litrowy benzyniak generujący 184 KM mocy i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego sparowany z automatyczną przekładnią CVT i inteligentnym napędem na 4 koła, z trybami jazdy do wyboru.

Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się w salonach z początkiem kwietnia. W USA ceny nowego Outlandera wystartują z poziomu 25 tys. dolarów. A co z Europą? W ubiegłym roku polski oddział marki informował, że sprzedaż nowych modeli na Starym Kontynencie zostaje zamrożona. Czas pokaże, czy zrobią wyjątek dla dużego SUV-a, który jak dotąd cieszył się w Polsce sporym wzięciem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/39] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł