Mitsubishi Outlander nareszcie w nowej odsłonie. Pod skórą to prawie nissan

Ostatnia, trzecia już generacja Outlandera jest z nami od 2012 roku. Najwyższy więc czas na następcę, który właśnie zadebiutował w USA. Auto zauważalnie różni się od poprzednika, a technicznie ma wiele wspólnego z SUV-em Nissana - modelem Rogue.

Nowy Outlander zauważalnie różni się od poprzednika.Nowy Outlander zauważalnie różni się od poprzednika.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

Choć alians Renault-Nissan-Mitsubishi nie został zawiązany wczoraj, Outlander jest pierwszym modelem marki przedstawianym jako stuprocentowy owoc tej współpracy. Większość rozwiązań dostarczył tu Nissan - mowa o modelu Rogue, który debiutował w październiku 2020 roku.

Widać, że bliska współpraca z Nissanem wyszła Outlanderowi na dobre. Auto prezentuje się masywnie, nowocześnie, a przy tym nie odbiega stylistycznie od współczesnego języka marki. Okazała prezencja nie jest tu przypadkiem - w końcu to flagowy model z trzema diamentami na atrapie chłodnicy.

Jeśli przyjrzymy się wymiarom, zauważymy, że Outlander mocno urósł - jest 5 cm szerszy, 3 cm wyższy i 2,5 cm dłuższy, z czego sam rozstaw osi wzrósł aż o ponad 4 cm. Z całkowitą długością na poziomie 468 cm auto pomieści aż 7 osób lub 5 osób i sporo bagażu. Sama kabina jest natomiast bardzo przyjemna.

Topowe wersje zaprezentowane w materiałach prasowych sprawiają wrażenie świetnie wykończonych i zaskakująco nowoczesnych. Na tyle, że dość klasyczna kierownica zdaje się nie do końca pasować do minimalistycznego kokpitu. Warto jednak odnotować, że minimalizm wcale nie oznacza tu rezygnacji z fizycznych przycisków, co powinno ucieszyć tradycjonalistów.

Mitsubishi Outlander (2021)
Mitsubishi Outlander (2021) © mat. prasowe / Mitsubishi

Oczywiście jak przystało na nowoczesne auto, pierwsze skrzypce grają tu duże ekrany - 12,3-calowe zegary i 9-calowy wyświetlacz multimediów. Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay są oczywiście standardem. W bogatszych odmianach znajdziemy też pakiet systemów wsparcia kierowcy, wyświetlacz HUD i 10-głośnikowe audio Bose.

Niestety gama silników nie jest już tak bogata. Póki co jedyną oferowaną jednostką będzie 2,5-litrowy benzyniak generujący 184 KM mocy i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego sparowany z automatyczną przekładnią CVT i inteligentnym napędem na 4 koła, z trybami jazdy do wyboru.

Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się w salonach z początkiem kwietnia. W USA ceny nowego Outlandera wystartują z poziomu 25 tys. dolarów. A co z Europą? W ubiegłym roku polski oddział marki informował, że sprzedaż nowych modeli na Starym Kontynencie zostaje zamrożona. Czas pokaże, czy zrobią wyjątek dla dużego SUV-a, który jak dotąd cieszył się w Polsce sporym wzięciem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/39] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀