Mitsubishi Colt nie doczeka się następcy. Szef tłumaczy dlaczego
Obecna generacja Colta będzie ostatnią dostępną w Europie. Decyzja zaskakuje, ponieważ obecnie jest to najlepiej sprzedający się model marki.
Jak wynika z danych Dataforce, w okresie od stycznia do sierpnia 2025 roku Colt znalazł 9728 nabywców w Europie, zyskując miano najpopularniejszego modelu w gamie producenta.
Mimo to Mitsubishi nie zamierza wprowadzać na rynek kolejnej generacji opartej na szóstej odsłonie Renault Clio, pokazanej podczas targów IAA w Monachium. Japończycy jeszcze przez jakiś czas będą sprzedawać Colta bazującego na poprzednim Clio, aż w końcu całkowicie wycofają model.
Potwierdził to sam szef europejskiego oddziału Mitsubishi, Frank Krol, który w rozmowie z "Automotive News Europe" powiedział: "Wycofujemy Colta, by skupić się na nadwoziach dopasowanych do wizerunku i dziedzictwa marki".
"Nasi klienci doceniają praktyczne nadwozia" - dodał podczas premiery elektrycznego Eclipse'a Cross opartego na Renault Scenic. Firma sprzedaje też model ASX bazujący na Renault Captur oraz Grandisa, będącego z kolei odpowiednikiem Renault Symbioz.
Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 Hybrid 224 KM (AT) - pomiar zużycia paliwa
Nietrudno zauważyć, że są to właściwie same SUV-y i crossovery, a więc segmenty silnie kojarzone z Mitsubishi w Europie, za sprawą poprzednich generacji Outlandera i ASX-a. Warto jednak odnotować, że klienci Mitsubishi chętnie sięgali również po małe auta, czego przykładem jest wspomniany Colt, a wcześniej tani i prosty Space Star.
Rezygnacja z niższych segmentów rynku może sprawić, że Japońskiej marce trudniej będzie osiągnąć ambitny cel, jakim jest europejska sprzedaż na poziomie 75-80 tys. aut rocznie.
Po pierwszych 8 miesiącach 2025 roku całkowity wolumen marki zamknął się wynikiem 33 467 aut, co jest wynikiem o 24 proc. gorszym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.