Michelin radzi: wyjdź z auta i pograj w tenisa

Michelin jest głównie znany ze swojej maskotki - charakterystyczny pan Oponek, który jest wyśmienitym logo marki. Producent opon chce jednak nieco urozmaicić swój wizerunek. Widocznie nie podoba im się fakt, że ich styczność ze sportem ma jedynie związek z produkcją opon do samochodów wyścigowych. Pora na małą restrukturyzację. Teraz oprócz opon Michelin będzie także produkował... okładziny do rakietek tenisa stołowego.

MichelinMichelin
Mateusz Gajewski

Michelin jest głównie znany ze swojej maskotki - charakterystyczny* pan Oponek*, który jest wyśmienitym logo marki. Producent opon chce jednak nieco urozmaicić swój wizerunek. Widocznie nie podoba im się fakt, że ich styczność ze sportem ma jedynie związek z produkcją opon do samochodów wyścigowych. Pora na małą restrukturyzację. Teraz oprócz opon Michelin będzie także produkował... okładziny do rakietek tenisa stołowego.

Brzmi to śmiesznie, ale dziś nie jest prima aprilis. Producent opon rozpoczął współpracę z francuską firmą* Cornilleau*. Początki ich współpracy sięgają roku 2004, kiedy to obie firmy rozpoczęły wspólne badania. Wynikają one z potrzeby stworzenia wykładziny idealnej, gdyż w momencie odbicia piłki do tenisa potrzebne są podobne właściwości jak w chwili gdy samochód pokonuje zakręt z dużą prędkością.

Badania  Michelin i Cornilleau doprowadziły do powstania technologii Spin-Drive. Wykorzystująca ją okładzina wyróżnia się kształtem wypukłości, które umożliwiają nadanie piłce wyjątkowo silnej rotacji, a jednocześnie zapewniają lepszą kontrolę. Ponadto, okładzina charakteryzuje się większą  trwałością i przyczepnością.

Dla każdego gracza wybór okładziny rakietki jest bardzo istotny – powiedziała Natalia Partyka, reprezentantka Polski w tenisie stołowym.* Dla mnie ważne są takie właściwości jak odpowiednia twardość podkładu, wysoki wskaźnik kontroli, rotacji i tempa* – dodała Natalia Partyka.

Źródło: MotoTarget

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił