Mercedes posypał głowę popiołem. CLE 63 z V8 zamiast hybrydy plug-in

Nadchodzący Mercedes-AMG CLE 63 miał być oferowany z 4-cylindrową hybrydą plug-in. Jednostka została jednak negatywnie zweryfikowana przez rynek w modelach C63 i GLC 63. Niemcy postanowili posłuchać głosu klientów i zmienić swoje plany.

Mercedes-AMG CLE 63 pierwotnie miał być napędzany hybrydą plug-inMercedes-AMG CLE 63 pierwotnie miał być napędzany hybrydą plug-in
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Premiera Mercedesa-AMG C 63 wiązała się ze sporą zmianą, z którą nie mogli pogodzić się najwięksi fani marki. Niemiecki producent postanowił przeprowadzić sporą roszadę w kwestii jednostki, jaka kryje się pod maską tego modelu. Zamiast 4-litrowego, podwójnie turbodoładowanego V8 postawiono na hybrydę plug-in, której sercem był 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów. 

Moc 680 KM oczywiście robiła wrażenie, tak samo jak technologia zaczerpnięta żywcem z torów Formuły 1. Nie wszyscy jednak mieli wrażenie, że jest to właściwa droga. Innego zdania był dyrektor generalny AMG Michael Schiebe. Twierdził, że firma "jest przekonana do koncepcji hybrydyzacji". Wystarczyło jednak kilkanaście miesięcy, by ta pewność została mocno zachwiana.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG C63 S - puryści dostaną zawału

Ze wspomnianego układu PHEV miał korzystać także nadchodzący Mercedes-AMG CLE 63 i wydawało się, że ten stan rzeczy nie ulegnie już zmianie. Brytyjski serwis "Autocar", powołując się na źródła w samej marce, informuje jednak, że samochód ten będzie jednak napędzany przez benzynowe V8 o mocy 585 KM.

Mercedes-AMG CLE 63 jednak z V8. Zadecydowały słupki sprzedaży

Głównym powodem tej roszady mają być klienci, którzy postanowili zagłosować swoimi portfelami. Sprzedaż nowych C 63 oraz GLC 63, które otrzymały hybrydę plug-in, jest bowiem zauważalnie niższa względem swoich poprzedników. 

O powrót V8 apelowali zresztą nie tylko fani, ale również niektórzy dealerzy. Przekonywali oni, że umieszczanie w gamie 4-cylindrowej jednostki powyżej 3-litrowej rzędowej "szóstki" dostępnej w Mercedesie-AMG CLE 53 może wprawić klientów w zakłopotanie.

Jeszcze w kwietniu w 2024 r. Markus Schäfer, szef działu badań i rozwoju w Mercedesie przyznawał, że "to opinie klientów będą miały wpływ na dalsze losy układu hybrydowego". Niemcy rzeczywiście posłuchali więc ich głosów i pomimo zapewnień, że dalsze wykorzystywanie V8 nie jest możliwe z powodów konstrukcyjnych, zdecydują się na takie rozwiązanie.

"Autocar" zaznacza jednak, że w nowym flagowym coupé Mercedesa nie będziemy mieli mimo wszystko do czynienia z czystym silnikiem benzynowym. Według informacji portalu najnowsza wersja jednostki AMG M177 V8 ma bowiem być "miękką hybrydą". Jest to jednak rozwiązanie, które powinno być dla klientów tęskniących za tym motorem akceptowalnym kompromisem.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie