Mercedes-Benz SLS AMG GT - nowe szaty króla

Dzisiaj w sieci ukazały się pierwsze zdjęcia czerwcowej niespodzianki Mercedesa. Niemiecki producent ni z tego, ni z owego przeprowadził delikatny facelifting modelu SLS AMG. Teraz auto nosi nazwę SLS AMG GT, jest mocniejsze, szybsze i ładniejsze. Co dokładnie się zmieniło?

Mercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GT
Bartosz Pokrzywiński

Dzisiaj w sieci ukazały się pierwsze zdjęcia czerwcowej niespodzianki Mercedesa. Niemiecki producent ni z tego, ni z owego przeprowadził delikatny facelifting modelu SLS AMG. Teraz auto nosi nazwę SLS AMG GT, jest mocniejsze, szybsze i ładniejsze. Co dokładnie się zmieniło?

Od teraz nazwa SLS AMG dotyczy wyłącznie wersji produkowanej w latach 2010-2012. Mercedes bardzo poważnie traktuje SLS-a i rozwija projekt, co jakiś czas dając fanom tego modelu kolejne powody do ochów i achów.

Oficjalnie można powiedzieć, że auto przeszło facelifting. Poza dodatkiem GT Mercedes nie ograniczył się jedynie do zmian stylistycznych. Wprawne oko miłośnika Gullwinga rozpozna je od razu. Przednie reflektory oraz tylne lampy są nieco ciemniejsze, dzięki czemu świetnie współgrają z odświeżoną siatką grilla i wlotów powietrza. Z zewnątrz doszły czerwone zaciski tarcz hamulcowych, odrobinę przestylizowane lusterka, a także charakterystyczne listwy przy otworach na masce i przy drzwiach, które teraz są ciemnego koloru.

Mercedes SLS AMG GT
Mercedes SLS AMG GT

Dzięki przeprogramowaniu komputera sterującego pracą silnika inżynierom AMG udało się uzyskać dodatkowe 20 KM. Teraz więc wolnossąca jednostka V8 o pojemności 6,2 l produkuje już 591 KM. Poprzez wzrost mocy na sprint do pierwszej setki SLS z nadwoziem coupé potrzebuje nie 3,8, a 3,7 s. Po 11,2 s na prędkościomierzu pojawia się już 200 km/h, a po dłuższej chwili auto może rozpędzić się do 320 km/h.

Oczywiście zmiany dotyczą także wersji Roadster, która charakteryzuje się identycznymi osiągami. Odświeżono także oprogramowanie sterujące 7-biegową przekładnią DCT. Zostało ono zoptymalizowane, dzięki czemu skróci się czas potrzebny na reakcję skrzyni po pociągnięciu za łopatkę podczas redukcji przełożenia w trybie manualnym.

Ulepszono także system zawieszenia AMG Ride Control Performance Suspension, który wcześniej nosił nazwę AMG Ride Control Sports Suspension. Co ciekawe, Mercedes postanowił pozbyć się trybu jazdy Comfort. W efekcie Sport stał się ustawieniem domyślnym do jazdy na co dzień.

Mercedes SLS AMG GT
Mercedes SLS AMG GT

Wreszcie ktoś pomyślał, że taki przycisk w blisko 600-konnym aucie jest zbędny. Oczywiście dostępny będzie tryb Sport plus, który usztywnia zawieszenie i sprawia, że auto jest jeszcze bardziej wyczulone na każdy ruch kierownicą, a przepustnica reaguje na muśnięcie pedału gazu.

Wisienką na torcie Mercedesa SLS AMG GT jest nowe wykończenie wnętrza. Do wyboru będą lepsze rodzaje materiałów jak np. pikowana skóra AMG Designo Exclusive Style, która prezentuje się naprawdę wyśmienicie.

Polski oddział Mercedesa zareagował w błyskawicznym tempie i znamy już ceny aut w naszym kraju. W konfiguratorze SLS AMG GT nie zastąpił starszego modelu, istnieje więc prawdopodobieństwo, że będą one oferowane równolegle. Za SLS-a AMG GT Coupé trzeba zapłacić aż 971 000 zł, podczas gdy "zwykły" SLS to wydatek rzędu 886 000 zł. Roadster GT jest jeszcze droższy, wyceniono go na 1 011 000 zł, czyli dokładnie 84 500 zł więcej od słabszej wersji z otwartym dachem.

  • Mercedes SLS AMG GT
  • Mercedes SLS AMG GT
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Mercedes SLS AMG GT
[1/6] Mercedes SLS AMG GT Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥