Mercedes-AMG One rodzi się w bólach. Auto za 10 milionów zepsuło się, nim wjechało na tor

Hiperauto Mercedesa, które ma być popisem technicznych możliwości obecnie najlepszego konstruktora w Formule 1, nadal nie jest gotowe. Jak bardzo nie jest ono gotowe, pokazał ostatni incydent niedaleko centrum rozwojowego marki w Niemczech.

Prototyp Mercedesa-AMG One na drodzePrototyp Mercedesa-AMG One na drodze
Źródło zdjęć: © fot. MercedesAMG
Mateusz Żuchowski

"Mercedes-AMG One jest już prawie gotowy" to jedna z najgłośniejszych oper mydlanych świata motoryzacji z ostatnich lat. Po raz pierwszy to zdanie słyszałem osobiście już cztery lata temu od twórcy tego modelu, René Wollmanna. Sam producent stara się cały czas podgrzewać atmosferę zdjęciami One'a na torze z Lewisem Hamiltonem, zdjęciami One'a na torze bez Lewisa Hamiltona i zdjęciami One'a na drogach publicznych.

Jednak ostatnio w sieci pojawiły się inne zdjęcia, które sugerują, że niezwykle skomplikowany wóz jednak nadal nie jest gotowy. Szpiegowski fotograf uchwycił moment, w którym zamaskowany prototyp zepsuł się nim rozpoczął test na Nordschleife. Autu udało się pokonać dwa kilometry od centrum testowego Mercedesa.

Możemy tylko przypuszczać, że problemy, które uniemożliwiają dostarczenie 275 egzemplarzy wartego blisko 3 miliony euro modelu do klientów, sprawia silnik. Mercedes-AMG, jako zespół, który zdobył siedem ostatnich tytułów Mistrza Świata Formuły 1, wyznaczył sobie cel zbudowania bolidu F1 na drogi.

Producent zapowiedział wierne odwzorowanie układu napędowego bolidu W07 z roku 2016, włącznie z niezwykle wysilonym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i czterema silnikami elektrycznymi. Łącznie cały zestaw ma generować ponad 1000 KM mocy.

Brzmi imponująco, ale sprawienie, by taka kręcąca się nawet do 11 tys. obrotów jednostka sprawdziła się podczas tak przyziemnych czynności jak postój na wolnych obrotach, jazda w korku czy przejście przez najnowsze normy emisji spalin WLTP, okazuje się niewyobrażalnie trudnym zadaniem nawet dla takiej firmy jak Mercedes. Co będzie dalej - tego dowiemy się już w kolejnych odcinkach serialu serwowanego przez AMG!

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟