McLaren MP4-12C w Hiszpanii

McLaren nie ma łatwego życia. Czasy, kiedy wszyscy zachwycali się modelem F1 już dawno minęły i walka o klienta rozpoczęła się na nowo. Na pewno znajdą się tacy, którzy model MP4-12C kupią w ciemno, jednak priorytetem firmy jest przyciągnąć nową klientelę. Okazją do tego mogą być liczne testy samochodów. Tym razem McLaren zabrał swoje najmłodsze dziecko do gorącej Hiszpanii. Na filmie, jaki zaprezentowano, będziecie mogli zauważyć prototypu modelu MP4-12C o nazwach XP8 i XP10 Beta.

Obraz
Mateusz Gajewski

McLaren nie ma łatwego życia. Czasy, kiedy wszyscy zachwycali się modelem F1 już dawno minęły i walka o klienta rozpoczęła się na nowo. Na pewno znajdą się tacy, którzy model MP4-12C kupią w ciemno, jednak priorytetem firmy jest przyciągnąć nową klientelę. Okazją do tego mogą być liczne testy samochodów. Tym razem McLaren zabrał swoje najmłodsze dziecko do gorącej Hiszpanii. Na filmie, jaki zaprezentowano, będziecie mogli zauważyć prototypu modelu MP4-12C o nazwach XP8 i XP10 Beta.

Różnica pomiędzy XP8 i XP10 Beta polega na nieco innej inżynierii silnika V8 twin-turbo, na innych przełożeniach biegów czy bardziej wydajnym układzie chłodzenia. To także inna geometria zawieszenia czy układ elektryczny.

Mark Vinnels, dyrektor programu automoto McLarena, powiedział, że samochody testowe były nieco mało stabilne podczas testów w Walencji. Zwłaszcza przy dużych prędkościach, jednak w modelu 12C element ten został zupełnie wyeliminowany, wskutek czego bardzo łatwo się go prowadzi. Uważa on, że inżynierowie firmy skupili się nie tylko na zbudowaniu maszyny elitarnej, superszybkiej, ale także zwrócili uwagę na wysoką jakość i komfort.

McLaren MP4 12C Testing in Spain

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa