McLaren 720S GT3X to wyścigówka, którą nie pojedziesz w zawodach. I tak da sporo frajdy

McLaren zaprezentował nową, ekstremalną wersję modelu 720S, która nie może pochwalić się homologacją drogową. Nie pozwoli też wystartować w oficjalnych zawodach FIA. Jeśli jednak szukacie ostrego auta na tor, wariant GT3X powinien przypaść wam do gustu.

Inżynierowie mogli popuścić wodze fantazji.Inżynierowie mogli popuścić wodze fantazji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / McLaren
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Najlepsze wyjaśnieniem tego, czym jest McLaren 720S GT3X, stanowi jego nazwa. To nic innego jak ekstremalny odpowiednik wyścigowego modelu GT3. Z tą różnicą, że tym razem twórcy nie przejmowali się wymogami homologacyjnymi FIA. Mogli popuścić wodze fantazji, by stworzyć idealne auto na tor, bez żadnych ograniczeń.

Do napędu użyto tego samego, 4-litrowego V8 z podwójnym doładowaniem, które tutaj generuje 750 KM zamiast 720 KM. By skorzystać z dodatkowej mocy, trzeba wcisnąć przycisk push-to-pass ułatwiający wyprzedzanie rywali podczas torowych zabaw.

Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu wydajniejszych turbosprężarek, nowych kolektorów i zoptymalizowaniu chłodzenia. Aerodynamika także uległa zmianie. Wersję GT3X poznacie przede wszystkim po ogromnym tylnym skrzydle i pokaźnym splitterze pod przednim zderzakiem.

McLaren 720S GT3X (2021)
McLaren 720S GT3X (2021) © mat. prasowe / McLaren

Co ciekawe, zawieszenie pozostało takie jak w oryginale. Za to hamulce zastąpiono jeszcze wydajniejszym odpowiednikiem z tarczami o powiększonej średnicy. Tak jak w GT3 znajdziemy tu klatkę bezpieczeństwa czy wyścigowy wolant zamiast kierownicy. Z uwagi na brak konieczności spełniania wymogów FIA, opcjonalnie można też zamontować fotel pasażera.

To bez wątpienia najbardziej ekstremalne wcielenie modelu 720S. Zapewne też najdroższe, choć cena i liczba egzemplarzy zaplanowanych do produkcji na razie pozostaje tajemnicą. Biorąc jednak pod uwagę, że już "standardowe" GT3 kosztuje ponad 2 mln zł, tanio raczej nie będzie.

McLaren 720S GT3X (2021)
McLaren 720S GT3X (2021) © mat. prasowe / McLaren

Wybrane dla Ciebie

Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa
Skandaliczne zachowanie kierowcy Audi. Policja szybko odkryła powód
Skandaliczne zachowanie kierowcy Audi. Policja szybko odkryła powód