McLaren chce wrócić do LeMans po dwudziestu latach przerwy

Podczas gdy wielu pospolitych producentów, nie do końca kojarzących się z typowo sportowymi autami, z powodzeniem startuje w LeMans, McLaren od prawie dwudziestu lat omija to wydarzenie szerokim łukiem. Niebawem może się to jednak zmienić.

McLaren F1 GTR Longtail 20RMcLaren F1 GTR Longtail 20R
Aleksander Ruciński

Był rok 1995, kiedy to McLaren zgarnął wszystkie możliwe nagrody w wytrzymałościowym, 24-godzinnym wyścigu LeMans. Za kierownicą wspaniałego F1 GTR zasiedli: JJ Lehto, Masaori Sekiya i Yannick Dalmack. Firma zachęcona ogromnym sukcesem kontynuowała wyścigową działalność do 1998 roku. Potem całkowicie wycofała się z LeMans.

Nowy szef McLarena, Zak Brown twierdzi, że decyzja była błędem i zamierza ponownie wprowadzić markę w świat wyścigów wytrzymałościowych. Choć od ostatniego występu minęło prawie 20 lat, nietrudno domyślić się, że szanse na sukces byłyby spore, ponieważ McLaren, choć nieobecny w LeMans, angażuje się w wiele innych serii wyścigowych. Posiada więc odpowiednie doświadczenie, które mogłoby zaprocentować w wyścigach wytrzymałościowych.

Zak Brown przyznaje, że kwestia powrotu do LeMans jest obecnie poddawana dyskusji i nie wyklucza, że ostatecznie uda się przeforsować ten pomysł. Sam szef jest jego zdecydowanym zwolennikiem. Osobiście bardzo chciałbym zobaczyć auto McLarena w rywalizacji LeMans i nie jestem odosobniony w tych marzeniach - mówi.

McLaren F1 GTR Longtail 20R
McLaren F1 GTR Longtail 20R

Ostateczną decyzję podejmie dyrektor operacyjny McLarena Mike Flewitt. Wszyscy z pewnością chcieliby, aby była ona pozytywna. Tym bardziej, że firma może pochwalić się obecnie nowym dyrektorem w dziale motorsportu. Jest nim były szef zespołu Strakka, Dan Walmsley, biegły w kwestii wyścigów LeMans. To dobra okazja do powrotu McLarena.

Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła i nie wiadomo kiedy to nastąpi. Jeśli jednak sam szef marki przyznaje, że opcja występów w LeMans jest poważnie rozważana, coś musi być na rzeczy. Z pewnością McLaren jest jedną z tych firm, które mogłyby naprawdę nieźle namieszać w wyścigach wytrzymałościowych.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów