Małe silniki, spora moc. Peugeot zapowiada mocnego 508

Peugeot 508 okazał się najgorętszą premierą ostatniego Salonu Samochodowego w Genewie. Agresywny design, bezramkowe drzwi, nisko poprowadzona linia dachu – to wszystko złożyło się na auto obiecujące sporo emocji. Kilkanaście dni po premierze wiemy, że planowana jest mocniejsza wersja.

Ile można wyciągnąć z silnika 1,6? Jak się okazuje, całkiem sporo.Ile można wyciągnąć z silnika 1,6? Jak się okazuje, całkiem sporo.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

Do napędzania Peugeota 508 Grupa PSA przygotowała zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe. Diesle mają pojemność 1,5 (130 KM) i 2 l (160 lub 180 KM w zależności od wersji). Silnik zasilany bezołowiową ma stosunkowo małą pojemność na tle konkurencji – zaledwie 1,6 l – lecz już w wersji bazowej oferuje 180 KM. Jeśli to dla nas za mało, Peugeot ma w zanadrzu też pakiet GT i tutaj silnik generuje już 225 KM. W większości przypadków (oprócz bazowych egzemplarzy) moc trafia na koła dzięki ośmiobiegowej przekładni automatycznej.

Nie ma jednak co ukrywać, że nawet 225 KM może dla niektórych klientów wydawać się niewystarczające. Dlatego też – jak donoszą francuskie media – pod maskę nowego 508 ma trafić silnik 1,6 z modelu 308 GTi. To oznacza 270 KM całkiem nieokiełznanej mocy wyciśniętej dzięki sporej turbosprężarce. W teorii takie auto mogłoby konkurować np. z topowym Volkswagenem Arteonem.

508 wyróżniał się w Genewie
508 wyróżniał się w Genewie © fot. Mateusz Lubczański

Nie wiadomo, czy inżynierowie zdecydują się na połączenie silnika z manualną skrzynią biegów. Na pewno możemy spodziewać się dodatkowych elementów stylizacyjnych, ostrzejszych linii zderzaków czy też może nawet opcjonalnie dwukolorowego nadwozia. Auto ma zostać zaprezentowane już jesienią, więc można bezpiecznie stwierdzić, że zobaczymy je już na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Obok mocnej wersji 508 w ofercie ma się pojawić również odmiana hybrydowa. Pod maską znajdzie się oczywiście benzynowy silnik 1,6, a łączna moc systemowa ma wynieść nawet 220 KM. Hybryda, jak i 270-konna wersja z silnikiem z GTi, trafią do sprzedaży na początku 2019 roku.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony