Małe silniki, spora moc. Peugeot zapowiada mocnego 508

Peugeot 508 okazał się najgorętszą premierą ostatniego Salonu Samochodowego w Genewie. Agresywny design, bezramkowe drzwi, nisko poprowadzona linia dachu – to wszystko złożyło się na auto obiecujące sporo emocji. Kilkanaście dni po premierze wiemy, że planowana jest mocniejsza wersja.

Ile można wyciągnąć z silnika 1,6? Jak się okazuje, całkiem sporo.Ile można wyciągnąć z silnika 1,6? Jak się okazuje, całkiem sporo.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

Do napędzania Peugeota 508 Grupa PSA przygotowała zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe. Diesle mają pojemność 1,5 (130 KM) i 2 l (160 lub 180 KM w zależności od wersji). Silnik zasilany bezołowiową ma stosunkowo małą pojemność na tle konkurencji – zaledwie 1,6 l – lecz już w wersji bazowej oferuje 180 KM. Jeśli to dla nas za mało, Peugeot ma w zanadrzu też pakiet GT i tutaj silnik generuje już 225 KM. W większości przypadków (oprócz bazowych egzemplarzy) moc trafia na koła dzięki ośmiobiegowej przekładni automatycznej.

Nie ma jednak co ukrywać, że nawet 225 KM może dla niektórych klientów wydawać się niewystarczające. Dlatego też – jak donoszą francuskie media – pod maskę nowego 508 ma trafić silnik 1,6 z modelu 308 GTi. To oznacza 270 KM całkiem nieokiełznanej mocy wyciśniętej dzięki sporej turbosprężarce. W teorii takie auto mogłoby konkurować np. z topowym Volkswagenem Arteonem.

508 wyróżniał się w Genewie
508 wyróżniał się w Genewie © fot. Mateusz Lubczański

Nie wiadomo, czy inżynierowie zdecydują się na połączenie silnika z manualną skrzynią biegów. Na pewno możemy spodziewać się dodatkowych elementów stylizacyjnych, ostrzejszych linii zderzaków czy też może nawet opcjonalnie dwukolorowego nadwozia. Auto ma zostać zaprezentowane już jesienią, więc można bezpiecznie stwierdzić, że zobaczymy je już na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Obok mocnej wersji 508 w ofercie ma się pojawić również odmiana hybrydowa. Pod maską znajdzie się oczywiście benzynowy silnik 1,6, a łączna moc systemowa ma wynieść nawet 220 KM. Hybryda, jak i 270-konna wersja z silnikiem z GTi, trafią do sprzedaży na początku 2019 roku.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥