Lotus Evora Cup Racer - wreszcie mocniejszy!

Uliczna wersja Lotusa Evory jest typowym wyobrażeniem brytyjskiej firmy na temat samochodu sportowego. Niewielka masa i niewielki silnik. Lotus przedstawił jednak wersję Cup Racer, która będzie rywalizowała w serii GT4, również niewielka masa, ale 400 koni mechanicznych robi wrażenie!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Uliczna wersja Lotusa Evory jest typowym wyobrażeniem brytyjskiej firmy na temat samochodu sportowego. Niewielka masa i niewielki silnik. Lotus przedstawił jednak wersję Cup Racer, która będzie rywalizowała w serii GT4, również niewielka masa, ale 400 koni mechanicznych robi wrażenie!

Szybkie przypomnienie - uliczna Evora jest napędzana centralnie umieszczonym silnikiem V6 produkcji Toyoty, o pojemności 3.5-litra. Motor ten produkuje 276 koni mechanicznych, co przy masie auta 1400 kilogramów daje przyspieszenie od 0 do 96 km/h w 4.9-sekundy i prędkość maksymalną równą 260 kilometrów na godzinę.

Wersja wyścigowa musiała jednak spełniać wymagania FIA. Silnik został więc rozwiercony do pojemności 4-litrów, a jego moc wzrosła dzięki temu aż do 400 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. Mamy więc 124 kucyki więcej, dodatkowo auto zostało odchudzone o 200 kg i waży teraz 1200 kg. Efekt?

Obraz

Możemy się jedynie domyślać jak bardzo wzrosły osiągi najnowszego Lotusa. Moc przekazywana jest na tylną oś za pomocą sześciobiegowej, sekwencyjnej przekładni z manetkami umieszczonymi za kierownicą.

Nie zabrakło oczywiście zestawu spojlerów, który jest dziełem firmy Dallara. Evora Cup Racer standardowo malowana jest na zielono-żółto (british green), a konkretniej lakier Epsom Green pokrywa karoserię, a Solar Yellow tworzy pas przecinający nadwozie. Obowiązkowo zastosowano sportowe zawieszenie oraz dużo bardziej wytrzymały układ hamulcowy. Regulamin FIA wymusił również zamontowanie wyłącznika prądu, systemu gaśniczego czy też klatki bezpieczeństwa.

Evora Cup Racer zostanie odsłonięta na targach w Genewie, w marcu tego roku. Agresywnie i do bólu brytyjsko. Spójrzcie tylko na ten dyfuzor!

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne