Cuda lat 90-tych: Lamborgini Diablo VSTT

Lata 90-te były wspaniałym czasem dla rozwoju superaut. W pierwszej części dekady ujrzeliśmy Jaguara XJ220, Bugatti EB100, McLarena F1 i oczywiście Lamborgini Diablo. Następca historycznego Countach - Diablo - zostało wyposażone w 5.7-litrową V12 o mocy 492 koni mechanicznych, co wydawało się sporym osiągnięciem w tamtych czasach. Dziś już nie budzi może tak gorących emocji, jak obecne supermaszyny, ale nadal pozostaje kultowym obiektem dla wielu "petrol heads", czyli motoryzacyjnych świrów.

Obraz
Szymon Chołys

Lata 90-te były wspaniałym czasem dla rozwoju superaut. W pierwszej części dekady ujrzeliśmy Jaguara XJ220, Bugatti EB100, McLarena F1 i oczywiście Lamborgini Diablo. Następca historycznego Countach - Diablo - zostało wyposażone w 5.7-litrową V12 o mocy 492 koni mechanicznych, co wydawało się sporym osiągnięciem w tamtych czasach. Dziś już nie budzi może tak gorących emocji, jak obecne supermaszyny, ale nadal pozostaje kultowym obiektem dla wielu "petrol heads", czyli motoryzacyjnych świrów.

Kolejne wersje z 1994 roku, VT i SV, posiadały SE30 i napęd na obie osie.  Niezwykle rzadka wersja twin-turbo prezentowała wtedy chyba najwyższą klasę superauta. Z czasem opcja twin-turbo stała się dostępna w wersji fabrycznej, a nawet pojawiła się w cennikach NADA. Podwójne doładowanie zapewniło wzrost mocy V12, który rzekomo produkował 750KM. Wyprodukowano ich wtedy mniej niż tuzin, w tym pięć VT (nazwane też VTTT). Były początkowo konstruowane dla klientów, którzy mieli po zakupie udostępniać swe auta dodatkowym użytkownikom. Diablo SVTT było jedną z tych czterech maszyn i było skonstruowane tylko w wersji SV.

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów