Cuda lat 90-tych: Lamborgini Diablo VSTT

Lata 90-te były wspaniałym czasem dla rozwoju superaut. W pierwszej części dekady ujrzeliśmy Jaguara XJ220, Bugatti EB100, McLarena F1 i oczywiście Lamborgini Diablo. Następca historycznego Countach - Diablo - zostało wyposażone w 5.7-litrową V12 o mocy 492 koni mechanicznych, co wydawało się sporym osiągnięciem w tamtych czasach. Dziś już nie budzi może tak gorących emocji, jak obecne supermaszyny, ale nadal pozostaje kultowym obiektem dla wielu "petrol heads", czyli motoryzacyjnych świrów.

Obraz
Szymon Chołys

Lata 90-te były wspaniałym czasem dla rozwoju superaut. W pierwszej części dekady ujrzeliśmy Jaguara XJ220, Bugatti EB100, McLarena F1 i oczywiście Lamborgini Diablo. Następca historycznego Countach - Diablo - zostało wyposażone w 5.7-litrową V12 o mocy 492 koni mechanicznych, co wydawało się sporym osiągnięciem w tamtych czasach. Dziś już nie budzi może tak gorących emocji, jak obecne supermaszyny, ale nadal pozostaje kultowym obiektem dla wielu "petrol heads", czyli motoryzacyjnych świrów.

Kolejne wersje z 1994 roku, VT i SV, posiadały SE30 i napęd na obie osie.  Niezwykle rzadka wersja twin-turbo prezentowała wtedy chyba najwyższą klasę superauta. Z czasem opcja twin-turbo stała się dostępna w wersji fabrycznej, a nawet pojawiła się w cennikach NADA. Podwójne doładowanie zapewniło wzrost mocy V12, który rzekomo produkował 750KM. Wyprodukowano ich wtedy mniej niż tuzin, w tym pięć VT (nazwane też VTTT). Były początkowo konstruowane dla klientów, którzy mieli po zakupie udostępniać swe auta dodatkowym użytkownikom. Diablo SVTT było jedną z tych czterech maszyn i było skonstruowane tylko w wersji SV.

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥