Lamborghini Sesto Elemento - cała produkcja wyprzedana

Zapewne pamiętacie niesamowite Lamborghini Sesto Elemento, które zadebiutowało w 2010 roku w Paryżu. Model ten odwiedził także tegoroczny Pebble Beach Concours d’Elegance. Lamborghini wykorzystało tę okazję, aby powiedzieć całemu światu, że każdy z 20 egzemplarzy tego auta znalazł właściciela. Jeśli jesteście ciekawi, ile trzeba było zapłacić za taki pojazd, to zapraszam do dalszej części wpisu.

Lamborghini Sesto ElementoLamborghini Sesto Elemento
Arkadiusz Gabrysiak

Zapewne pamiętacie niesamowite Lamborghini Sesto Elemento, które zadebiutowało w 2010 roku w Paryżu. Model ten odwiedził także tegoroczny Pebble Beach Concours d’Elegance. Lamborghini wykorzystało tę okazję, aby powiedzieć całemu światu, że każdy z 20 egzemplarzy tego auta znalazł właściciela. Jeśli jesteście ciekawi, ile trzeba było zapłacić za taki pojazd, to zapraszam do dalszej części wpisu.

Przypomnijmy, że po debiucie Sesto Elemento spekulowano, że powstanie jedynie 5 lub 12 egzemplarzy tego modelu. Jak widać, plany się nieco zmieniły i Lamborghini w końcu zdecydowało się na produkcję 20 sztuk tego modelu. Co ciekawe, każdy z tych samochodów przeznaczony jest wyłącznie na tor, gdyż nie ma homologacji na publiczne drogi. Nie przeszkodziło to jednak 20 śmiałkom, którzy za każdy egzemplarz zapłacili 2,2 mln dol., a więc nieco ponad 7,2 mln zł.

Przypomnijmy, że Lamborghini Sesto Elemento wykonane jest praktycznie w całości z włókna węglowego, dzięki czemu jego masa wynosi jedynie 999 kg. Źródło napędu to 5,2-litrowy silnik w układzie V10, który generuje 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 2,5 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy około 350 km/h.

Źródło: GT Spirit

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇