Wolnossący silnik i 830 KM. Lamborghini Essenza SCV12 to torowa bestia dla nielicznych

Lamborghini zaskoczyło niespodziewaną premierą. To Essenza SCV12 z najmocniejszym wolnossącym silnikiem w historii włoskiego producenta. Nie ma co liczyć na homologację drogową, bo auto jest wyścigowym bolidem.

Każdy element podporządkowano tu zasadom aerodynamiki.Każdy element podporządkowano tu zasadom aerodynamiki.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Essenza SCV12 jest ekstremalną maszyną zaprojektowaną z myślą o jeździe po torze. Zaszczytu zajęcia miejsca za kierownicą dostąpią tylko nieliczni, bo liczba egzemplarzy ograniczona do zaledwie 40 sztuk. Nie zdziwię się, jeśli wszystkie zostały już sprzedane, choć konkretna cena nadal pozostaje tajemnicą, w przeciwieństwie do danych technicznych.

Wiadomo, że pod maską zagości 6,5-litrowe V12 podkręcone do imponujących 830 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadać ma sekwencyjna skrzynia X-Trac. Poza tym można liczyć na w pełni regulowane zawieszenie, zestaw ceramicznych hamulców Brembo i układ wydechowy przygotowany przez firmę Capristo.

Jak przystało na torowy bolid, kluczową rolę odgrywa tu aerodynamika. Nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego jest poprzecinane licznymi wlotami powietrza i dokładkami. Wszystko to sprawia, że docisk przy 250 km/h wynosi imponujące 1200 kg.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Klienci będą mieli do wyboru 4 kolory nadwozia. Nero Aldebaran Gloss oraz Arancio California, Verde Silvans i Grigio Linx i to prawdopodobnie jedyna dostępna opcja indywidualizacji. Na bogate wyposażenie też nie ma co liczyć. W kabinie nie znajdziecie nawet klasycznych klamek, gdyż wszystko podporządkowano jak najniższej masie.

Co ciekawe, każdy z egzemplarzy ma zagwarantowane miejsce w garażu Lamborghini, dożywotnią opiekę serwisową i transport na torowe eventy organizowane przez markę. Ci, którzy zdecydują się wyłożyć (szacunkowo) 2,5-3 mln euro, dostaną więc nie tylko auto, ale i pełne zaplecze pozwalające realizować swe wyścigowe ambicje.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯