Kwalifikacje GP Monako: Mercedes rządzi

Mówią, że to europejska świątynia hazardu albo jedyne miasto, które nie musi płacić za wyścig. Tak czy inaczej to wspaniały tor wyścigowy ulokowany w niewiarygodnie pięknej scenerii. Panie i Panowie, doczekaliśmy się, oto kwalifikacje Grand Prix Monako.

MonakoMonako
Bartosz Pokrzywiński

Mówią, że to europejska świątynia hazardu albo jedyne miasto, które nie musi płacić za wyścig. Tak czy inaczej to wspaniały tor wyścigowy ulokowany w niewiarygodnie pięknej scenerii. Panie i Panowie, doczekaliśmy się, oto kwalifikacje Grand Prix Monako.

Uliczny tor w Monako jest zdecydowanie najbardziej charakterystycznym obiektem w całym kalendarzu Formuły 1. Bolidy królowej sportów motorowych rozpędzają się nawet do 280 km/h przy wyjeździe z tunelu, by później przyhamować do bardzo wolnej szykany.

Zaczęło się podobnie jak w Polsce, czyli od opadów deszczu. Mokra nawierzchnia bardzo utrudniła kierowcom wykręcanie dobrych czasów w pierwszej części kwalifikacji. Felipe Massa, w skutek wcześniejszej kolizji, musiał odpuścić sobie rywalizację w Q1, gdyż inżynierom Ferrari nie udało się na czas naprawić auta.

Obraz

Wilgotna nawierzchnia i opony przejściowe sprawiły, że kierowcy wykręcali czasy o około 10 sekund wolniejsze niż na całkowicie suchym torze. Te kwalifikacje od samego początku miały być szczęśliwe dla kierowców Mercedesa, którzy pomimo słabego tempa wyścigowego, na torze w Monako byliby w stanie zniwelować tę stratę i utrzymać się w czołówce.

Szalejący Lewis Hamilton cały czas podnoszący poprzeczkę wyżej, musiał jednak pogodzić się z tym, że srebrne auta wcale nie były dziś najszybsze. W końcówce Q1 na czele tabeli znajdowali się Maldonado, Vergne, Alonso czy Grosjean. Na samym dole, a więc w tej grupie, która nie awansuje do Q2 znaleźli się natomiast Paul di Resta, Charles Pic, Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez czy wspomniany wcześniej Felipe Massa.

Obraz

W drugiej części kwalifikacji czasy nie uległy drastycznemu poprawieniu, pomimo przesychającej linii wyścigowej, którą świetnie było widać na ujęciach z góry. Co ciekawe różnice pomiędzy kierowcami były dość duże i w pierwszej dziesiątce sięgały nawet 3 sekund, co jak na tor w Monako jest przepaścią. Pod koniec Q2 zawodnicy zjeżdżali do boksów po suche opony z superlekkiej mieszanki gum i wszystko zaczęło się od początku.

Finalnie w czołowej dziesiątce robiło się bardzo, bardzo ciasno, a miejsca dla siebie znaleźli tam Vettel, Raikkonen, Rosberg, Hamilton, Alonso, Sutil, Webber, Button, Vergne oraz Perez. Od początku Q3 na torze był już komplet kierowców, a czasy okrążeń znacząco się poprawiły. Bardzo szybko oba Mercedesy wskoczyły na szczyt tabeli, jednak Red Bulle nie zamierzały odpuszczać i po chwili srebrne bolidy spadły na 3. i 4. pozycję.

Obraz

W ostatniej serii szybkich okrążeń swoich czasów nie poprawili Fernando Alonso i Sergio Perez. Vettel uplasował się za Mercedesami, Webber i Raikkonen odpuścili i na szczycie tabeli została para Rosberg, Hamilton, która jutro wystartuje z pierwszej linii. Nico Rosberg, mieszkaniec Monako wywalczył cudowne Pole Position i gdzie jak gdzie, ale tutaj będzie naprawdę trudno rywalizować z parą srebrnych bolidów.

Wyniki kwalifikacji GP Monako 2013

[block position="inside"]3195[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia