Kubica i Mercedes - fakty i mity

Ostatnimi czasy w sieci bardzo dużo mówi się na temat rozkwitającej współpracy Roberta Kubicy ze stajnią Mercedesa. Faktycznie Polakowi bardzo blisko do trójramiennej gwiazdy, jednak relacja ta nie koniecznie prowadzi tam, gdzie wyobraźnia fanów Roberta.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Ostatnimi czasy w sieci bardzo dużo mówi się na temat rozkwitającej współpracy Roberta Kubicy ze stajnią Mercedesa. Faktycznie Polakowi bardzo blisko do trójramiennej gwiazdy, jednak relacja ta nie koniecznie prowadzi tam, gdzie wyobraźnia fanów Roberta.

Robert Kubica miał do tej pory okazję przejechać się za kierownicą C Klasy wykorzystywanej przez niemieckiego producenta w wyścigach DTM. Obok GT-ków są to chyba najszybsze auta wyścigowe z zamkniętym nadwoziem. Podobno Polak spisał się całkiem nieźle.

Później Toto Wolff, dyrektor ds. sportów motorowych Mercedesa zaproponował Robertowi prace w symulatorze F1. Kubica kilkakrotnie korzystał z tego rozwiązania, jednak ta współpraca miała obopólne korzyści.

Toto podkreślał, że im więcej czasu Kubica spędzi w symulatorze, tym lepiej zarówno dla niego, jak i dla zespołu, który korzystając z doświadczenia Polaka będzie mógł rozwijać urządzenie. Niemniej jednak wyraźnie zaznaczono także, że Robert skupia się obecnie na rajdach i to stanowi dla niego priorytet.

Co więcej, Toto Wolff jasno podkreślił, że Mercedes nie zawarł z Polakiem żadnej długoterminowej umowy dotyczącej współpracy. To więc oznacza, że pomimo współpracy, Kubica nie żadnych planów związanych z Mercedesem, a co za tym idzie kooperacja z Niemcami jest tylko tymczasowa.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia