Kupisz go dwa razy. Lego ma nowy zestaw: Porsche 911 Turbo i Targa w jednym

Klasyczne Porsche 911 Targa czy 911 Turbo? Ktoś w Lego udzielił jedynie słusznej odpowiedzi na to pytanie: dlaczego nie oba? Tak powstał składający się z 1458 klocków zestaw nr 10295.

Porsche 911 Turbo i 911 Targa Lego (10295) z reprodukcjami klasycznych reklamPorsche 911 Turbo i 911 Targa Lego (10295) z reprodukcjami klasycznych reklam
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe Lego
Mariusz Zmysłowski

Lego i Porsche współpracują już od dawna. Pierwszym dzieckiem tego jakże atrakcyjnego związku było 911 GT3 RS z Technic (42056). Spektakularny model do dziś należy do jednych z najbardziej ekskluzywnych zestawów, zarówno ze względu na cenę, jak i rozmiar oraz złożoność. Kolejnymi modelami zrodzonymi z tej współpracy było między innymi 911 RSR, również Technic, ale nieco mniejsze niż pomarańczowy, drogowy wariant.

Fani Porsche mogą liczyć też na nieco tańsze zestawy. Na liście znajduje się m.in. 911 Turbo z 1974 (75895) z serii Speed Champions i zestaw 911 RSR z takim samym, tyle że zielonym Turbo, z tej samej serii (75888). Jeśli kręcą was wyścigi długodystansowe i kibicujecie Porsche, w linii Speed Champions ukazało się także 919 Hybrid (75887).

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. materiały prasowe Lego

Nowy zestaw plasuje się cenowo między bardzo zaawansowanymi modelami Technic, a bardziej przystępnymi Speed Champions. Polska cena w oficjalnym sklepie wynosi 599,99 zł.

Co dostaniemy w tej kwocie? Przede wszystkim wspomniane już wcześniej 1458 elementów, które stworzą auto o długości 35 cm, 16 cm szerokości i 10 cm wysokości. A właściwie dwa auta. Do wyboru mamy 911 Turbo lub 911 Targę. Klasyczne modele mają biały kolor, pomarańczową deskę rozdzielczą i "tapicerkę" w kolorze karmelowym.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. materiały prasowe Lego

W tylnej części auta znajdziemy silnik chłodzony wiatrakiem, a z przodu otwierany bagażnik, do którego mieści się dach targa. Co ciekawe, chociaż bagażnik spełnia swoją rolę, konstruktorzy zmieścili też działający układ kierowniczy.

Różnice między modelami nie polegają wyłącznie na zmianie górnej części nadwozia. Turbo ma także szersze nadkola, co jest wartym uwagi detalem. Warte uwagi są także fotele. Są one zbudowane tak, by dało je się odchylić, jak w prawdziwym aucie, by zajrzeć na tylną kanapę.

Model Porsche 911 10295 będzie dostępny w sprzedaży od 1 marca. Jeśli jednak jesteście w Lego członkami programu VIP, macie szansę nabyć auto już 16 lutego. Pierwsze egzemplarze będą sprzedawane ze specjalnym pakietem kolekcjonerskim: certyfikatem własności, skórzanym portfelem Porsche i czterema reprodukcjami klasycznych reklam, odtworzonymi z pomocą modelu z Lego. Niestety, nie znalazłem informacji na temat ewentualnych zniżek przy zakupie dwóch egzemplarzy, a to, jak przypuszczam, może być częstym zabiegiem.

Porsche 911 Turbo i 911 Targa z Lego (10295) - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było