Kto sprzedaje najwięcej aut - Audi, Mercedes czy BMW?
Rywalizacja pomiędzy trzeba niemieckimi gigantami klasy premium jest coraz bardziej zacięta, co widać szczególnie na podnoszącym się z kryzysu rynku amerykańskim. Zobaczmy, kto sprzedał najwięcej aut w listopadzie: Audi, Mercedes wraz ze Smartem czy BMW liczone razem z Mini i Rolls-Royce.
10.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50
Rywalizacja pomiędzy trzeba niemieckimi gigantami klasy premium jest coraz bardziej zacięta, co widać szczególnie na podnoszącym się z kryzysu rynku amerykańskim. Zobaczmy, kto sprzedał najwięcej aut w listopadzie: Audi, Mercedes wraz ze Smartem czy BMW liczone razem z Mini i Rolls-Royce.
Według ostatnich wyników ogólnoświatowej sprzedaży najsłabiej spośród niemieckich marek premium radzi sobie Audi. Od początku tego roku na zakup aut producenta z Ingolstadt zdecydowało się 1 003 900 osób, podczas gdy w listopadzie z salonów Audi wyjechało 87 050 nowych samochodów. To i tak lepszy wynik w porównaniu z zeszłym rokiem i wzrost sprzedaży aż o 15 % w stosunku do roku 2009. Przez najbliższe 4 lata Audi chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 1 500 000 aut.
Drugie miejsce w rankingach sprzedaży zajął Mercedes, który wraz ze Smartem sprzedał od początku roku 1 060 000 samochodów. W samym listopadzie na zakup aut tych dwóch marek koncernu Daimlera zdecydowało się 112 300 osób. Dużo więcej niż w przypadku Audi.
Liderem wśród niemieckich aut klasy premium pozostaje BMW, które swój sukces zawdzięcza również sporej popularności nowego Mini Countryman oraz RR Ghost. W 2010 roku BMW sprzedało już 1 110 000 samochodów, z czego 129 014 rozeszło się tylko w listopadzie. Na sprzedaż BMW wpływ miały także premiery modeli X1 oraz nowej Serii 5.
Źródło: WCF