Kryzys półprzewodników w praktyce. VW właśnie cofnął się do lat 90.

Problemy z dostępnością podzespołów zmuszają producentów do radykalnych kroków. Wielu z nich czasowo wstrzymało produkcję. Brazylijski oddział Volkswagena wybrał inną drogę — sprzedaje auta ze znacznie uboższym wyposażeniem.

Nie wygląda to najlepiejNie wygląda to najlepiej
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

Przykładem może być model Fox, w którym klienci mogli liczyć na nowoczesne multimedia z 6-calowym ekranem. Niestety, z powodu braku mikroczipów, produkcja tego podzespołu została wstrzymana. Volkswagen miał więc dwie opcje — zatrzymać taśmy i cierpliwie czekać lub zaoferować klientom wersję bez multimediów, w obniżonej cenie.

Jak widać na fotografiach, producent wybrał bramkę numer 2, więc świeżo upieczonych właścicieli Foxa czeka niezbyt przyjemny widok — na konsoli środkowej zamiast multimediów znajdą teraz dodatkowy schowek i szpetną, czarną zaślepkę. Zupełnie jak w latach 90. minionego stulecia.

Brazylijski oddział marki stara się jednak stanąć na wysokości zadania, oferując klientom akcesoryjne zestawy współpracujące z pokładową instalacją. Warto bowiem wspomnieć, że mimo braku fabrycznych multimediów, głośniki i okablowanie są na swoim miejscu.

Nie wygląda to najlepiej, ale warto pamiętać, że Fox jest dość budżetowym modelem i niebawem żegna się z rynkiem. To zrozumiała decyzja, gdyż technicznie bazuje jeszcze na platformie PQ24, znanej np. z pierwszej Skody Fabii.

Zresztą, nie ma powodów do wstydu. Podobne wpadki zdarzały się nawet producentom premium. Całkiem niedawno można było przecież kupić bazowe Audi Q3 z wielką dziurą zamiast ekranu. Tak po prostu, bez zwalania winy na brak półprzewodników.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach