Koniec produkcji w Tychach. Chiński model znika z Europy

Szybko poszło. Po zaledwie kilku miesiącach od rozpoczęcia montażu koncern Stellantis zdecydował się na wycofanie Leapmotora T03 z Europy. To duży cios dla naszej fabryki.

Leapmotor T03Leapmotor T03
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Leapmotor T03 miał być jednym ze sposobów na tanią, elektryczną mobilność. Najwyraźniej jednak popyt nie dorównał podaży. Koncern Stellantis oficjalnie potwierdził zakończenie montażu chińskiego auta w Tychach. Ostatnie egzemplarze opuściły taśmy 30 marca.

"Reuters" informuje, że przyczyny tej decyzji pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że wygrała czysta matematyka. Nieoficjalnie mówi się, że Leapmotor nie zamierza wznawiać produkcji T03 w innej fabryce. Zamiast tego skupi się na większym B10, wytwarzanym w Hiszpanii.

Pierwotne plany z ubiegłego roku zakładały, że SUV B10 również będzie montowany w Polsce, lecz w ostatniej chwili wycofano się z tego pomysłu. Niemiecki "Die Welt" sugerował wówczas, że była to "kara" dla Polski za poparcie unijnych ceł na auta z Chin.

Choć nic nie jest oficjalne, nie brakuje głosów, że podobne przesłanki stoją za decyzją dotyczącą T03. Niewykluczone, że T03 wróci w 2026 roku w mocno zmodernizowanym wydaniu. Na tę chwilę trudno jednak powiedzieć, gdzie będzie produkowany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Co koniec montażu chińskiego elektryka oznacza dla fabryki w Tychach? Wbrew pozorom nie jest to duży cios. Głównym źródłem dochodu dla polskich zakładów wciąż jest bowiem produkcja małych SUV-ów spod znaku Fiata, Lancii, Alfy Romeo i Jeepa.

Tyskie zakłady Stellantis zatrudniają obecnie około 2600 osób. W 2024 roku wyprodukowały łącznie 224 017 pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę