Koniec produkcji w Tychach. Chiński model znika z Europy

Szybko poszło. Po zaledwie kilku miesiącach od rozpoczęcia montażu koncern Stellantis zdecydował się na wycofanie Leapmotora T03 z Europy. To duży cios dla naszej fabryki.

Leapmotor T03Leapmotor T03
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Leapmotor T03 miał być jednym ze sposobów na tanią, elektryczną mobilność. Najwyraźniej jednak popyt nie dorównał podaży. Koncern Stellantis oficjalnie potwierdził zakończenie montażu chińskiego auta w Tychach. Ostatnie egzemplarze opuściły taśmy 30 marca.

"Reuters" informuje, że przyczyny tej decyzji pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że wygrała czysta matematyka. Nieoficjalnie mówi się, że Leapmotor nie zamierza wznawiać produkcji T03 w innej fabryce. Zamiast tego skupi się na większym B10, wytwarzanym w Hiszpanii.

Pierwotne plany z ubiegłego roku zakładały, że SUV B10 również będzie montowany w Polsce, lecz w ostatniej chwili wycofano się z tego pomysłu. Niemiecki "Die Welt" sugerował wówczas, że była to "kara" dla Polski za poparcie unijnych ceł na auta z Chin.

Choć nic nie jest oficjalne, nie brakuje głosów, że podobne przesłanki stoją za decyzją dotyczącą T03. Niewykluczone, że T03 wróci w 2026 roku w mocno zmodernizowanym wydaniu. Na tę chwilę trudno jednak powiedzieć, gdzie będzie produkowany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Co koniec montażu chińskiego elektryka oznacza dla fabryki w Tychach? Wbrew pozorom nie jest to duży cios. Głównym źródłem dochodu dla polskich zakładów wciąż jest bowiem produkcja małych SUV-ów spod znaku Fiata, Lancii, Alfy Romeo i Jeepa.

Tyskie zakłady Stellantis zatrudniają obecnie około 2600 osób. W 2024 roku wyprodukowały łącznie 224 017 pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥