Koncepcyjny Peugeot 508 w wersji hybrydowej. Połączenie emocji i ekologii

Podczas Geneva Motor Show Peugeot zaprezentował nie tylko nową generację miejskiego 208, ale też koncept 508 w wersji hybrydowej. Nie jest to jednak nudne auto nastawione tylko na oszczędność. Wręcz odwrotnie. Osiągi imponują na równi z wyglądem.

Peugeot 508 Sport Engineered ConceptPeugeot 508 Sport Engineered Concept
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Julian Grabowski

Jeszcze niedawno samochody hybrydowe kojarzyły się z oszczędnymi, ale nudnymi konstrukcjami. Jednak wspomaganie napędu spalinowego silnikiem elektrycznym można też wykorzystać w inny, nastawiony na emocje sposób. Właśnie to pokazuje koncepcyjna hybrydowa wersja Peugeota 508, która zadebiutowała w Genewie.

Francuski przedstawiciel segmentu D skradł serca wielu osób swoim wyglądem. Bez wątpienia to jeden z najładniejszych i najbardziej emocjonujących modeli w tej klasie. Już dziś Peugeot 508 dostępny jest z dynamicznymi silnikami pasującymi do sylwetki i charakteru auta. Jednak Francuzi postanowili stworzyć coś więcej pokazując potencjał drzemiący w tej konstrukcji i w napędzie hybrydowym.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept
Peugeot 508 Sport Engineered Concept © fot. Konrad Skura

Efekt to debiutujący w Genewie koncept, który ma trzy silniki - spalinowy PureTech 200 i dwa elektryczne. Przednia oś wspomagana jest motorem o mocy 110 KM, a tylną dodatkowo napędza jednostka generująca 200 KM. Do tego łączny moment obrotowy to okrągłe 500 Nm.

Przekłada się to na świetne osiągi. Hybrydowy Peugeot 508 rozpędza się do 100 km/h w 4,3 s i osiąga 250 km/h. Niemniej imponujące jest to, że Francuzi uzyskali przy tym emisję CO2 na poziomie 49 g na kilometr. Może dziś dla większości osób ta wartość jest bez znaczenia, ale mając na uwadze nadchodzące nowe unijne przepisy, pokazuje to, że samochody przyszłości nie będą nudne, wręcz odwrotnie.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept
Peugeot 508 Sport Engineered Concept © fot. Konrad Skura

Zaprezentowana w Genewie koncepcyjna wersja Peugeota 508 to też kolejna zapowiedź hybrydowej i elektrycznej przyszłości marki. Jeśli chodzi o modele, które trafią do sprzedaży to trzeba wspomnieć miejskiego 208 w wersji na prąd i układy hybrydowe do modeli 508 (również kombi SW) oraz 3008. Nie są to sportowe wersje, jak w genewskim koncepcie, ale to nie oznacza, że brakuje im mocy. Hybryda napędzająca tylko przednią oś zaoferuje 225 KM, natomiast wersja z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi to już 300 KM.

Widać zatem, że u Peugeota przyszłość nie tylko jest ekologiczna, ale też pełna emocji i osiągów, jakich do tej pory nie było.

Peugeot 508
Peugeot 508 © fot. Konrad Skura

Artykuł powstał przy współpracy z marką Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne