Kolejne dziecko AMG | Mercedes CLS 63 AMG z silnikiem V8 Bi-Turbo

Targi motoryzacyjne w Los Angeles już się rozpoczęły i lada dzień Mercedes zaprezentuje najmocniejszą odmianę nowego modelu CLS, oznaczoną trzema magicznymi literami AMG. Zanim do Sieci wyciekną zdjęcia z targów, my prezentujemy Wam specyfikację i oficjalne fotografie ujawnione przez producenta.

Mercedes CLS 63 AMGMercedes CLS 63 AMG
Artur Kuśmierzak

CLS AMG od cywilnej wersji z zewnątrz odróżnia się przede wszystkim masywnymi nadkolami, subtelnymi skrzelami, nieco zmodyfikowanym przednim zderzakiem, a także delikatną lotką z tyłu i czterem charakterystycznym kanciastym końcówkom wydechu. Zastosowano tu również 19-calowe typowe dla aut AMG felgi o wzorze gwiazdy. Nie zabrakło również odpowiednich emblematów wewnątrz i na zewnątrz.

Między hipnotyzującymi reflektorami umieszczono 5,5-litrową podwójnie doładowaną V8-kę. Ten muskularny agregat generuje mocy 525 (700 Nm) lub 577 koni mechanicznych (800 Nm) w zależności od wybranego przez nas wariantu. Jeśli zdecydujemy się na ten pierwszy, wówczas setka pojawi się już po 4,4 sekundy. Ci którzy wybiorą drugą opcję ich auto uzyska rezultat o 0,1 sekundy lepszy. Czy warto za to dopłacać? Odpowiedź brzmi nie! Prędkość maksymalna to 250 km/h i 302 km/h jeśli zdecydujemy się na dopłatę za Performance Package.

Moc i moment obrotowy przekazywane są na tylne koła za pomocą sportowej przekładni automatycznej zwanej AMGSPEEDSHIFT MCT, która w ma do dyspozycji 7 biegów. Dodatkowo samochód wyposażony został w system Start/Stop, który ma pomóc w obniżeniu emisji szkodliwych gazów do atmosfery i zmniejszyć spalanie. Ale nie ma to większego znaczenia dla potencjalnych klientów tego auta. Inżynierowie zmodernizowali również AMG RIDE CONTROL, czyli specjalne sportowe zawieszenie, które możemy ustawić w 3 trybach: Comfort, Sport i Sport Plus. Dla wybrednych Mercedes oferuje również zestaw ceramicznych hamulców.

  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
  • Mercedes CLS 63 AMG
[1/19] Mercedes CLS 63 AMG Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł