Ken Block sprzedaje swoje fordy. Wśród nich rzadki RS200 Evo
Z początkiem 2021 roku drogi Kena Blocka i Forda oficjalnie się rozeszły. Kierowca zakończył współpracę z amerykańskim producentem, a teraz wystawił na sprzedaż 3 swoje auta - dwie fiesty i jednego RS200. Jacyś chętni?
01.04.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:05
Ken Block to postać niemal kultowa. Kierowca zasłynął dzięki gymkhanom, na których wyciskał siódme poty z mocno zmodyfikowanych aut, jadąc przez większość czasu efektownymi ślizgami. W swoich próbach zazwyczaj korzystał z samochodów dostarczanych przez Forda. Trzy z nich właśnie trafiły na sprzedaż.
Zobacz także
Pierwszą propozycją jest fiesta ST RX43 z 2013 roku znana z występów w Gymkhana Six, Gymkhana Eight oraz Terrakhana. Rajdówka zasilana ponad 600-konnym, 2-litrowym silnikiem sprzężonym z 6-stopniową sekwencyjną skrzynią zapewniła też Blockowi pierwsze zwycięstwo w Global Rallycross.
Druga fiesta jest nieco starsza. To GYM3 z 2011 roku znana, jak sama nazwa wskazuje, z Gymkhany 3. Pod maską również pracuje 2-litrówka, która obecnie generuje 650 KM, ale jak twierdzą sprzedawcy z LBI Limited, moc można łatwo zwiększyć do nawet 800 KM.
Największą perełką opisywanej oferty wydaje się jednak kultowy ford RS200, który powstał w liczbie zaledwie 200 sztuk. Prezentowany jest jednak wersją Evo limitowaną do zaledwie 24 egzemplarzy. Block kupił to auto w 2017 roku i trochę je przerobił - nadwozie zostało ubrane w szarą folię, a we wnętrzu zagościły kubełkowe fotele Recaro i hydrauliczny ręczny. Oczywiście moc silnika również wzrosła - na odpowiednim paliwie do oszałamiających 800 KM.
Podczas gdy ceny fiest pozostają tajemnicą, RS200 jest do wzięcia za 550 tys. dolarów. Niemało, lecz biorąc pod uwagę legendę właściciela oraz wyjątkowy charakter samego auta, chętnych raczej nie zabraknie.