Jaguar XE SV Project 8 Touring. 600‑konny potwór w limitowanej odsłonie

Jeden z najostrzejszych seryjnych sedanów świata doczekał się nowej, limitowanej wersji Touring. Przypadnie ona do gustu szczególnie tym, którzy cenią niesamowite osiągi, ale nie chcą podróżować autem, które wygląda jakby właśnie zjechało z toru. Chętni muszą się jednak spieszyć - powstanie tylko 15 egzemplarzy.

Bez tylnego skrzydła oraz wyścigowych naklejek, Project 8 sprawia znacznie lepsze wrażenie.
Bez tylnego skrzydła oraz wyścigowych naklejek, Project 8 sprawia znacznie lepsze wrażenie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

16.06.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:42

Jaguar XE SV Project 8 zadebiutował w 2017 roku jako najbardziej zaawansowany technologicznie i najszybszy sedan kiedykolwiek wyprodukowany przez tę markę. Swoją klasę potwierdził kilka miesięcy później bijąc rekord Nurburgringu w kategorii aut czterodrzwiowych.

Ogromne spojlery, klatka bezpieczeństwa zamiast tylnej kanapy oraz ostro brzmiący wydech przywodzą na myśl raczej pojazdy z wyścigów aut turystycznych aniżeli seryjną konstrukcję. Do tego osiągi godne wyścigówki: sprint do setki w czasie 3,3 sekundy oraz 321 km/h prędkości maksymalnej. Wszystko to z pełną homologacją umożliwiającą poruszanie się po publicznych drogach.

Choć zalety tego modelu są zdecydowanie niepodważalne, nietrudno uznać jego wyścigową prezencję za nieco ostentacyjną i wulgarną. Właśnie dlatego powstała edycja specjalna Touring mogąca pochwalić się równie imponującymi osiągami, lecz wystylizowana znacznie bardziej zachowawczo. Nie znajdziemy tu m.in. ogromnego, tylnego spojlera. Brakuje też ozdobnych naklejek w wyścigowym stylu.

Duże skrzydło zostało zastąpione dyskretnym spojlerem.
Duże skrzydło zostało zastąpione dyskretnym spojlerem.© mat.prasowe

Zamiast tego są cztery wyjątkowe lakiery do wyboru: Valencia Orange, Corris Grey Satin, British Racing Green oraz Velocity Blue zaprezentowany na fotografiach. Do tego piękne, czarne felgi, za którymi ukryto żółte zaciski hamulców. W takiej konfiguracji Project 8 prezentuje się znacznie korzystniej i co ważne, nadal przyspiesza tak samo dobrze. Jedyna różnica dotyczy prędkości maksymalnej - ograniczono ją do 300 km/h.

To nie tylko szybkie, ale i atrakcyjne wizualnie auto jest też niezwykle rzadkie. Jaguar zamierza stworzyć zaledwie 15 egzemplarzy, z których każdy ma kosztować 149 995 funtów (około 715 tysięcy złotych). Niemało, ale z uwagi na unikatowość ta wersja może okazać się całkiem niezłą lokatą pieniędzy.

Obraz
© mat.prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)