Jaguar XE SV Project 8 rozwija prędkość maksymalną 320 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,3 s. Ma pod maską 600-konny motor i przez inżynierów jest uznawany za najbardziej dynamiczny i najlepiej zaprojektowany model w historii marki.
Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.
Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.
Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.
Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.
Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.