IV runda Driftingowych Mistrzostw Polski 2012 – Bochenek królem Karkonoszy [relacja autokult.pl]

IV runda Driftingowych Mistrzostw Polski 2012, która odbyła się w Karpaczu, stała pod znakiem pięknej jazdy, wypadków oraz strasznych opóźnień.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Wojciech Kaczałek

Do zawodów Drift Touge w Karpaczu (od 31 sierpnia do 2 września) zgłosiło się 37 zawodników, w tym oczywiście cała czołówka Mistrzostw Polski. Na starcie pojawił się też Dawid Karosik, który w poprzedniej rundzie DMP na Torze Kielce zaliczył bardzo poważny wypadek.

Treningowy piątek był dość deszczowy. Nie wszyscy zdecydowali się wyjechać na trasę. Piotr Więcek (Nissan 200SX S14a) uderzył w betonowe bandy. Krzysztof Terej (Mazda RX-7) zahaczył o barierę i urwał koło.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Sobota również była mokra. Brudna nawierzchnia sprawiła, że nie brakowało spinów i wypadków. Dwóch zawodników zaliczyło latarnie.

Dariusz Matyjaszek (BMW E46) uderzył w tę za betonowymi barierami na przedostatnim, trzecim zakręcie, skoszoną również w zeszłym roku. Zawodnik wykopał drzwi i wyszedł o własnych siłach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Nic się też nie stało Szymonowi Jaśkiewiczowi (Nissan 200SX S14a), który tak nieszczęśliwie wyszedł z zakrętu nr 2, że uderzył przodem w latarnię. Z jego pojazdu wyciekło bardzo dużo leju, musieli interweniować strażacy. Najpoważniejszego dzwona zaliczył Maciej Jarkiewicz (BMW E46), który po odbiciu od bariery dachował. Betonowy blok przygniótł stopę jednego z kibiców, któremu jednak nic poważnego się nie stało.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Zupełnie nie szło Kubie Przygońskiemu (Toyota Corolla AE86). Zawodnik Orlen Teamu, który jest wicemistrzem świata w Cross-Country, wyraźnie nie mógł złapać rytmu. Zwycięzca pierwszej rundy DMP w Płocku podczas kwalifikacji rozbił przód samochodu.

Liczne kraksy spowodowały, że nie udało się w sobotę dokończyć kwalifikacji. Kierowcy, którzy nie zaliczyli przysługujących im przejazdów eliminacyjnych, mieli walczyć o awans do Top 32 w niedzielę, od godz. 10.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Przy opóźnieniach z soboty warto wspomnieć o zabezpieczeniu trasy i kibicach. Przybyło ich na Drift Togue bardzo dużo, zwłaszcza w niedzielę, kiedy pogoda się poprawiła i było sucho. Organizatorzy nie zawsze radzili sobie z tłumem. Praktycznie po każdym wypadku na trasę wylegały masy ludzi, chcących z bliska obejrzeć roztrzaskane auto.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Internet obiegło zdjęcie z kamery zamontowanej na samochodzie Pawła Treli, na którym widać mężczyznę z aparatem kucającego tuż przed maską Nissana. Kierowca w ostatniej chwili pociągnął za ręczny i tym najpewniej uratował życie "niesfornego kibica".

Największy idiota na DMP Karpacz 2012 cz.1

Podobną przygodę zaliczył w swoim ostatnim biegu kwalifikacyjnym Wojciech "Ogień" Łubkowski. Nie potrącił człowieka, ale zepsuł przejazd i odpadł z rywalizacji. Z przykrością muszę stwierdzić, że niebezpieczne sytuacje prowokowali nie tylko widzowie, ale również niektórzy przedstawiciele mediów…

Bałagan panował także w niedzielę. Zdezorientowani kibice nie wiedzieli, czy właśnie oglądają kwalifikacje, warm-up czy treningi. Jeśli nie stało się przy trzecim zakręcie, gdzie relację na żywo prowadził Piotr „Ping” Grąbkowski, trudno było się zorientować w przebiegu zawodów. Wielu zniecierpliwionych widzów schodziło z trasy, by po pewnym czasie wracać.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Dokończenie kwalifikacji w niedzielę oraz inne opóźnienia spowodowały zmianę w harmonogramie. Organizatorzy podjęli decyzję o rozegraniu tylko biegów Top 16, a nie Top 32. Zrezygnowano też z sesji rozdawania autografów oraz prezentacji zawodników przed finałami.

Klasyfikacja Top 16 przed wyścigami w parach prezentowała się następująco:

  1. Krzysztof Romanowski (BMW E30) - 93 pkt;
  1. Artur Opiela (Nissan Skyline R33) - 91/79;
  1. Bartosz Stolarski (Nissan 200SX S14a) - 91/71;
  1. Paweł Trela (Nissan 200SX S13,5) – 90;
  1. Marcin Mospinek (BMW E30) – 87;
  1. Dawid Karkosik (Nissan Silvia S15) – 86;
  1. Maciej Bochenek (Nissan 200SX S13) - 83/83;
  1. Grzegorz Hypki (BMW E30) - 83/81;
  1. Adrian Pelc (Nissan Skyline R33) – 80;
  1. Piotr Jankowski (Nissan 200SX S13) - 79/74;
  1. Jakub Biedrzycki (BMW E30) - 79/73;
  1. Marcin Carzasty (Nissan 200SX S14a) - 79/63;
  1. Krzysztof Terej (Mazda RX-7) 78;
  1. Marcin Skwierczyński (BMW E30) - 77/76;
  1. Mateusz Włodarczyk (BMW E46) - 77/75;
  1. Wojciech Goździewicz (BMW M3) - 77/72.

W finałowej ósemce znaleźli się Biedrzycki, Bochenek, Hypki, Mospinek, Romanowski, Stolarski, Trela i Włodarczyk. W starciu z Hypkim w Top 16 Pelcowi strzeliła linka gazu. Z walki wycofał się Karkosik, którego kosztem awansował Biedrzycki.

Romanowski, walcząc z Hypkim w pierwszym przejeździe, obrócił się. W drugim obaj kierowcy BMW pojechali równo, co zdecydowało o awansie Hypkiego do finałowej czwórki. Trela objechał Mospinka, który goniąc Nissana, uderzył tyłem w betonową barierę. Jadąc za Bochenkiem, spina zaliczył Włodarczyk.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

O ścisły finał bili się Hypki z Trelą i Bochenek ze Stolarskim, jeżdżący razem w zespole BUDMAT Auto RB Team. Zwyciężyli zawodnicy w Nissanach 200SX S13.

Walka o zwycięstwo w IV rundzie Driftingowych Mistrzostw Polski 2012 zakończyła się już po pierwszym przejeździe. Pawłowi Treli eksplodował silnik. Mistrz Polski 2011 jeszcze w tym roku nie wygrał.

Trzecie miejsce zajął Hypki, dla którego było to pierwsze podium w sezonie. Bochenek wygrał już drugie zawody i wysunął się na czoło generalki. Jego team prowadzi w klasyfikacji zespołów.

Ostatnia runda DMP 2012 odbędzie się 22-23 września na Torze Poznań.

Top 16 - IV runda DMP
Top 16 - IV runda DMP
zdj. PFD
zdj. PFD
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Top 16 - IV runda DMP
  • zdj. PFD
[1/77] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik