Ile trzeba mieć pieniędzy żeby jeździć w Formule 1? 

Kilka miesięcy temu w jednym z plotkarskich magazynów przeczytałem, że Robert Kubica zarobił już ponad 100 milionów złotych od czasu rozpoczęcia swojej kariery w Formule 1. Nie wiem ile w tym prawdy, ale to i tak niewiele w porównaniu z majątkiem chociażby Michaela Schumachera, który swego czasu potrafił wyciągać i po 50 milionów dolarów za sezon.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nie każdy kierowca F1 może jednak pochwalić się takimi zarobkami. Jak się okazuje niektórzy nie zarabiają, a wręcz inwestują.

Witalij Pietrow, który jest wicemistrzem ubiegłorocznych zmagań serii GP2 bardzo chciałby przenieść się do królowej sportów motorowych. Jak twierdzi jednak Willi Weber, jego menager, który opiekuje się również Michaelem Schumacherem, dzisiaj w F1 pieniądze zarabia tylko sześciu czy siedmiu czołowych kierowców.

Pietrow byłby jedynym reprezentantem Rosji w Formule 1, nie trudno się więc domyślić, że to właśnie z jego ojczyzny pochodzą sponsorzy, którzy (UWAGA), są w stanie wyłożyć 15 milionów euro na starty swojego podopiecznego. Jeżeli jakiś zespół przygarnie kierowcę, team wzbogaci się o 15 milionów euro (800.000 euro za wyścig).

Wystarczy jednak wspomnieć o sponsorach, są nimi bowiem Sberbank i niewielka lokalna, raptem kilkuosobowa firma handlująca butlami turystycznymi - Gazprom!

Jakiś czas temu jedna z nowych ekip o nazwie Campos Meta, ogłaszała, że jest w stanie przygarnąć utalentowanego kierowcę za zaledwie 5 milionów euro. Zostałoby jeszcze na waciki i opłacenie miejsc parkingowych około 445.000 pracowników Gazpromu, który rocznie przynosi około 75 miliardów dolarów zysku.

Co ciekawe oprócz Camposu, Witalij jest łączony również z Renault. 15 dużych baniek w sam raz na pensję dla Roberta.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀