Hyundai i40 znika z rynku. W salonach zostały ostatnie sztuki

Po 9 latach od uruchomienia produkcji i kilku faceliftingach Hyundai i40 oficjalnie znika z rynku. Jak udało nam się potwierdzić w polskim oddziale marki, produkcja modelu została zakończona, a w salonach pozostały ostatnie egzemplarze. Chętni do zakupu koreańskiego przedstawiciela klasy średniej muszą się więc spieszyć.

Ostatni facelifting przeprowadzono w 2018 roku.Ostatni facelifting przeprowadzono w 2018 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Najpierw Kia z modelem Optima, teraz Hyundai i40 - klienci chętni na zakup koreańskiego auta segmentu D muszą skierować się do salonów japońskich i europejskich producentów. Przedstawiciele Hyundaia potwierdzili zakończenie produkcji modelu i40 i przyznali, że jak na razie nie widać żadnego następcy. Prawdopodobnie firma skupi się na coraz popularniejszych w Europie SUV-ach i crossoverach.

Hyundai i40 zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2011 roku. Cztery lata później przeszedł pierwszy facelifting, a w 2018 roku został odświeżony ponownie. Auto, które pod względem technicznym miało wiele wspólnego z Kią Optimą, nigdy nie cieszyło się oszałamiającą popularnością na polskim rynku.

Atrakcyjny wygląd, dobre warunki gwarancji i duża przestrzeń w kabinie nie wystarczyły, by odnieść rynkowy sukces. Zabrakło przede wszystkim mocniejszych diesli (topowy 1,7 CRDi generował 141 KM mocy) oraz być może bardziej europejskiego wnętrza - design kokpitu już w dniu premiery nie zachwycał, a kolejne liftingi nie zmieniły wiele w tej materii.

Samochód był wybierany głównie przez tradycjonalistów, którzy doceniali wolnossące, benzynowe silniki stanowiące już rzadkość w tym segmencie. Nie zapewniały może one oszałamiających osiągów, lecz z uwagi na prostą konstrukcję bezproblemowo sprawdzały się w dłuższej eksploatacji.

Hyundai i40 był jednym z ostatnich przedstawicieli "dawnej motoryzacji" sprzed ery downsizingu i coraz ostrzejszych norm emisji spalin. Całkiem niezłe auto, choć niewyróżniające się pod żadnym względem. Najwyraźniej to za mało, by zwyciężyć w starciu z europejską konkurencją.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł