Hyundai i40 znika z rynku. W salonach zostały ostatnie sztuki

Po 9 latach od uruchomienia produkcji i kilku faceliftingach Hyundai i40 oficjalnie znika z rynku. Jak udało nam się potwierdzić w polskim oddziale marki, produkcja modelu została zakończona, a w salonach pozostały ostatnie egzemplarze. Chętni do zakupu koreańskiego przedstawiciela klasy średniej muszą się więc spieszyć.

Ostatni facelifting przeprowadzono w 2018 roku.Ostatni facelifting przeprowadzono w 2018 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Najpierw Kia z modelem Optima, teraz Hyundai i40 - klienci chętni na zakup koreańskiego auta segmentu D muszą skierować się do salonów japońskich i europejskich producentów. Przedstawiciele Hyundaia potwierdzili zakończenie produkcji modelu i40 i przyznali, że jak na razie nie widać żadnego następcy. Prawdopodobnie firma skupi się na coraz popularniejszych w Europie SUV-ach i crossoverach.

Hyundai i40 zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2011 roku. Cztery lata później przeszedł pierwszy facelifting, a w 2018 roku został odświeżony ponownie. Auto, które pod względem technicznym miało wiele wspólnego z Kią Optimą, nigdy nie cieszyło się oszałamiającą popularnością na polskim rynku.

Atrakcyjny wygląd, dobre warunki gwarancji i duża przestrzeń w kabinie nie wystarczyły, by odnieść rynkowy sukces. Zabrakło przede wszystkim mocniejszych diesli (topowy 1,7 CRDi generował 141 KM mocy) oraz być może bardziej europejskiego wnętrza - design kokpitu już w dniu premiery nie zachwycał, a kolejne liftingi nie zmieniły wiele w tej materii.

Samochód był wybierany głównie przez tradycjonalistów, którzy doceniali wolnossące, benzynowe silniki stanowiące już rzadkość w tym segmencie. Nie zapewniały może one oszałamiających osiągów, lecz z uwagi na prostą konstrukcję bezproblemowo sprawdzały się w dłuższej eksploatacji.

Hyundai i40 był jednym z ostatnich przedstawicieli "dawnej motoryzacji" sprzed ery downsizingu i coraz ostrzejszych norm emisji spalin. Całkiem niezłe auto, choć niewyróżniające się pod żadnym względem. Najwyraźniej to za mało, by zwyciężyć w starciu z europejską konkurencją.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀