Hyundai i20 WRC spec 2016 i ambitne plany zespołu

Hyundai Motorsport zaprezentował w swojej siedzibie gotowy samochód rajdowy drugiej generacji. Zespół przedstawił też swoje ambitne plany odnośnie przyszłorocznego sezonu.

Obraz
Marcin Łobodziński

Oto maszyna, na którą z niecierpliwością czekał Thierry Neuville, lider zespołu kierowców Hyundaia. Opóźnienia w jej prezentacji wynikły z problemów z homologacją nadwozia trzydrzwiowego i ekipa musiała przejść na wersję pięciodrzwiową. Ale wreszcie jest, w pełnej okazałości – broń, która pomoże zdetronizować niepokonanego Volkswagena. Nad autem pracowano równy rok czasu i w trakcie testów pokonano nim 8000 km. Jest już gotowe na debiut w Rajdzie Monte Carlo ‘16. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qyxup7aUoqM[/youtube]

Michel Nandan:

Od naszego pierwszego sezonu przeszliśmy długą drogę. Nasze tegoroczne wyniki były dla nas nowym zastrzykiem optymizmu na przyszłość. Nowa generacja i20 WRC jest produktem pełnego roku prac rozwojowych. Dysponując bardziej doświadczonym zespołem powinniśmy teraz podnieść poprzeczkę jeśli chodzi o nasze cele i oczekiwać walki na czele stawki. Nasi konkurenci nadal są bardzo szybcy i wiemy, że rywale z klasyfikacji producentów nie zamierzają zwalniać w walce o zwycięstwo. Chcemy jednak rywalizować z nimi w sezonie 2016.

Plany zakładają walkę w ścisłej czołówce i o zwycięstwa. Ekipa stawia na rotację kierowców w taki sposób, by wykorzystać mocne strony każdego z nich do zdobywania punktów w klasyfikacji producentów, a jednocześnie cała trójka: Neuville, Sordo i Paddon pojedzie we wszystkich rundach przyszłorocznego sezonu WRC. Każdy z nich otrzyma nowy samochód w najlepszej możliwej specyfikacji poza jednym wyjątkiem – Haydenem Paddonem w Rajdzie Monte Carlo, który pojedzie jeszcze w starym aucie. Kevin Abbring, czwarty kierowca zespołu i jednocześnie kierowca rozwojowy zaliczy tylko wybrane rundy w starszym aucie, ale jego głównym zadaniem będzie pokazanie możliwości Hyundaia i20 R5, który również został zaprezentowany tego samego dnia oraz prace rozwojowe nad wersją WRC na sezon 2017.

Obraz

Nie potwierdzono kierowcy numer 1, ale podejrzewa się, że wciąż będzie nim Thierry Neuville. Belg miał co prawda dość słaby sezon, ale przyczyną była bez wątpienia frustracja wywołana opóźnieniem w pracach nad nowym i20 WRC i brak możliwości rywalizacji o najwyższe lokaty. Miejmy nadzieję, że Thierry wróci w przyszłym roku w dobrej formie, przynajmniej takiej jak za czasów startów w zespole M-Sport. Na prezentacji był zadowolony z osiągów samochodu. Czy zespół może osiągnąć postawione sobie cele, czyli najwyższe lokaty?

Hyundai i20 R5
Hyundai i20 R5

Podejrzewam, że nie ma lepszego czasu na takie wyniki. W przyszłym roku wystartują tylko trzy zespoły fabryczne – Citroën zawiesił starty. Ponadto M-Sport będzie miał tylko jednego kierowcę – Madsa Ostberga – który teoretycznie może walczyć o zwycięstwa, natomiast drugim jest nowicjusz Eric Camilli, który przy odrobinie szczęścia zajmie 5-6. miejsce w rajdzie. Hyundai ma więc do pokonania w zasadzie tylko trzy załogi Volkswagena, bo wydaje mi się, że mimo wszystko Ostberg nie będzie dużym zagrożeniem. Przy pechu niemieckiego zespołu, koreańsko-niemiecka ekipa może odnieść jedno-dwa zwycięstwa i zaliczyć kilka podiów. Chyba, że Neuville powróci do formy jaką zaimponował światu WRC w sezonie 2013, a nowy i20 WRC jest tak szybki jak Polo WRC. Wówczas możemy mieć interesujący sezon 2016.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów