Hyundai i10 electric: do 160km na jednym ładowaniu
Nie chcę nic mówić, ale wygląda na to, że salon motoryzacyjny we Frankfurcie będzie największym w Europie skupiskiem aut przyjaznych środowisku. Wielu producentów już zapowiedziało swoje ekologiczne samochody, a wielu wciąż jeszcze nie odsłoniło wszystkich kart. Możemy być pewni jednego - do grona "zielonych" producentów, a zarazem wystawców IAA Frankfurt 2009 dołącza dziś Hyundai, który zaprezentuje elektryczną wersję modelu i10.
07.09.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:25
Nie chcę nic mówić, ale wygląda na to, że salon motoryzacyjny we Frankfurcie będzie największym w Europie skupiskiem aut przyjaznych środowisku. Wielu producentów już zapowiedziało swoje ekologiczne samochody, a wielu wciąż jeszcze nie odsłoniło wszystkich kart. Możemy być pewni jednego - do grona "zielonych" producentów, a zarazem wystawców IAA Frankfurt 2009 dołącza dziś Hyundai, który zaprezentuje elektryczną wersję modelu i10.
Co ciekawe samochód ten nie jest jedynie wersją wizjonerską, ale na targach pojawi się z szyldem “wersja produkcyjna”. Sprzedaż w Południowej Korei ma się rozpocząć w drugiej połowie przyszłego roku. Bazuje on na hatchbacku i10. Pod maską pracuje 65-konny motor, którego wspierają litowo-jonowe baterie o pojemności 16kWh, które zostały opracowane do spółki z firmą LG.
Hyundai zarzeka się, że pracując jedynie na bateriach pojazd będzie w stanie przejechać ok.160km po pełnym naładowaniu, a jego prędkość maksymalna wyniesie w takim wariancie 130km/h.
Akumulatory można ładować na dwa sposoby. Wersja wolniejsza to podłączenie pojazdu pod standardowe gniazdko, ale producent zaleca korzystanie z opcji „przemysłowej”, a więc gniazdo o napięciu 415V, co wpływa na szybkość ładowania samochodu. W przypadku tego drugiego rozwiązania naładowanie baterii do 85% zajmuje około 15 minut, podczas gdy w przypadku gniazdek domowych pełne naładowanie zajmie ok. 5 godzin.[block position="inside"]9722[/block]
Źródło: carscoop