Hyundai i10 electric: do 160km na jednym ładowaniu

Nie chcę nic mówić, ale wygląda na to, że salon motoryzacyjny we Frankfurcie będzie największym w Europie skupiskiem aut przyjaznych środowisku. Wielu producentów już zapowiedziało swoje ekologiczne samochody, a wielu wciąż jeszcze nie odsłoniło wszystkich kart. Możemy być pewni jednego - do grona "zielonych" producentów, a zarazem wystawców IAA Frankfurt 2009 dołącza dziś Hyundai, który zaprezentuje elektryczną wersję modelu i10.

Hyundai i10Hyundai i10
Mateusz Gajewski

Nie chcę nic mówić, ale wygląda na to, że salon motoryzacyjny we Frankfurcie będzie największym w Europie skupiskiem aut przyjaznych środowisku. Wielu producentów już zapowiedziało swoje ekologiczne samochody, a wielu wciąż jeszcze nie odsłoniło wszystkich kart. Możemy być pewni jednego - do grona "zielonych" producentów, a zarazem wystawców IAA Frankfurt 2009 dołącza dziś Hyundai, który zaprezentuje elektryczną wersję modelu i10.

Co ciekawe samochód ten nie jest jedynie wersją wizjonerską, ale na targach pojawi się z szyldem “wersja produkcyjna”. Sprzedaż w Południowej Korei ma się rozpocząć w drugiej połowie przyszłego roku. Bazuje on na hatchbacku i10. Pod maską pracuje 65-konny motor, którego wspierają litowo-jonowe baterie o pojemności 16kWh, które zostały opracowane do spółki z firmą LG.

Hyundai zarzeka się, że pracując jedynie na bateriach pojazd będzie w stanie przejechać ok.160km po pełnym naładowaniu, a jego prędkość maksymalna wyniesie w takim wariancie 130km/h.

Akumulatory można ładować na dwa sposoby. Wersja wolniejsza to podłączenie pojazdu pod standardowe gniazdko, ale producent zaleca korzystanie z opcji „przemysłowej”, a więc gniazdo o napięciu 415V, co wpływa na szybkość ładowania samochodu. W przypadku tego drugiego rozwiązania naładowanie baterii do 85% zajmuje około 15 minut, podczas gdy w przypadku gniazdek domowych pełne naładowanie zajmie ok. 5 godzin.[block position="inside"]9722[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba