Honda znacząco zwiększyła sprzedaż w Europie
Honda pochwaliła się wynikami sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2013 r. Japońska marka ma powody do zadowolenia.
17.04.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:06
Honda pochwaliła się wynikami sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2013 r. Japońska marka ma powody do zadowolenia.
Jak podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (European Automobile Manufacturers' Association, w skrócie ACEA), w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku sprzedaż aut na terenie Unii Europejskiej była gorsza o 9,8% niż w analogicznym okresie 2012 r. Popyt na nowe pojazdy osobowe zmalał znacząco m.in. w Hiszpanii (o 11,5%), Niemczech (12,9%), we Włoszech (13%) i Francji (14,6%).
Znaczące spadki na terenie Unii zanotowali wszyscy najważniejsi gracze, w tym Grupa Volkswagen (- 7,5%), PSA (- 15,3%), Grupa Renault (- 8,1%), General Motors (- 12,8%) i Ford (- 20%). Koncerny te i tak sprzedały od 220 000 (Ford) do 723 000 egzemplarzy swoich aut (Volkswagen Group). Na ich tle Honda jawi się jako mikrus, przynajmniej na Starym Kontynencie.
Mimo wszystko japońska firma ma powody do zadowolenia. W pierwszym kwartale 2013 r. Honda sprzedała w UE 40 499 samochodów, czyli o 16,3% więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym. Producent podaje w informacji prasowej, że duża w tym zasługa CR-V nowej generacji. Do poprawy wyników przyczyniło się też wprowadzenie do gamy modelu Civic diesla i-DTEC o pojemności 1,6 l.
Honda liczy na dalszy wzrost popularności swoich pojazdów. Ma w tym pomóc rozszerzenie palety silnikowej CR-V o wspomnianą jednostkę wysokoprężną 1,6, co nastąpi jesienią bieżącego roku. W 2014 r. w europejskich salonach Hondy pojawi się Civic Tourer.