Honda Accord to model dość często spotykany na polskich drogach. Niestety, w europejskiej ofercie Hondy nie ma wersji coupé Accorda, która dostępna jest np. w Stanach Zjednoczonych. Tam też japoński producent zaprezentował pakiet HFP (Honda Factory Performance) dla dwudrzwiowej wersji Accorda.
Honda Accord to model dość często spotykany na polskich drogach. Niestety, w europejskiej ofercie Hondy nie ma wersji coupé Accorda, która dostępna jest np. w Stanach Zjednoczonych. Tam też japoński producent zaprezentował pakiet HFP (Honda Factory Performance) dla dwudrzwiowej wersji Accorda.
Model, dla którego przeznaczono pakiet HFP, jest wyposażony w 3,5-litrowy silnik benzynowy w układzie V6, który generuje 282 KM i 342 Nm momentu obrotowego. Napęd na przednią oś przekazywany jest przez 6-biegową skrzynię manualną.
Pakiet HFP nie podnosi mocy silnika, jednak dzięki zmodyfikowanemu i obniżonemu o 15 mm zawieszeniu pojazd ma się prowadzić znacznie lepiej - szczególnie w ciasnych zakrętach.
HFP wnosi szereg dodatków stylistycznych: dokładki zderzaka przedniego, przestylizowane progi i lekko zmodyfikowany zderzak tylny. Na klapie bagażnika jest nieco większy spojler, uwagę przyciągają też 19-calowe felgi aluminiowe. Na nadwoziu znajduje się logo HFP. We wnętrzu bez większych zmian - postawiono na czerwone podświetlenie i nowe dywaniki.
Pakiet HFP wyceniono na 4620 dol., a więc około 15 000 zł (wg dzisiejszego kursu). Kwota ta nie zawiera kosztów montażu, jednak należy pamiętać, że są to oryginalne akcesoria, na które Honda daje gwarancję. Japoński producent planuje wyprodukować jedynie 500 Accordów Coupé z pakietem HFP.