Holden VF Commodore – sedan z krainy kangurów [wideo]
Holden zaprezentował nowe wcielenie modelu Commodore. Będzie on sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jako Chevrolet SS.
12.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:15
Holden zaprezentował nowe wcielenie modelu Commodore. Będzie on sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jako Chevrolet SS.
Auto nawiązuje stylem do poprzednika, czyli VE Commodore. Wygląda solidnie, ale dość konserwatywnie. Widać zaokrąglony dach i boczne przetłoczenia biegnące od wlotów powietrza w błotnikach (tym razem większych i pionowych) po tylne lampy.
Holden VF Commodore ma więcej przetłoczeń na masce, zmienione reflektory i nowe zderzaki ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED. Klapa bagażnika ma zintegrowany spojler.
Wnętrze przypomina inne samochody koncernu General Motors. W środku znajdują się m.in. znajome pokrętła, przełączniki i kierownica. Trzeba jednak przyznać, że w stosunku do VE kabina VF Commodore wygląda o dwie epoki młodziej. Holden chwali się nawet tym, że guziki do otwierania szyb wreszcie znajdują się na drzwiach.
Producent pokazał na początek najbogatszą wersję Calais V. Ma ona na pokładzie m.in. system multimedialny MyLink z dużym ekranem i nawigacją satelitarną, elektryczny hamulec postojowy i wyświetlacz HUD.
Holden VF Commodore dostał też układy ostrzegające innych użytkowników o cofaniu (Reverse Traffic Alert), o obecności pojazdu w martwym polu (Blind Spot Alert), zbyt szybkim zbliżaniu się do obiektu z przodu (Forward Collision Alert) i zjeżdżaniu z pasa ruchu bez włączania kierunkowskazu (Lane Departure Warning). Auto Park Assist pomoże zaparkować nie tylko równolegle, ale także pod kątem 90 stopni.
Holden nie podał danych technicznych, ale pewne jest, że pod maskę Commodore trafią jednostki V6 i V8. Jak pisałem przy okazji konkursu zwiastującego nadejście VF, możliwe, że wersja HSV będzie napędzana osłabionym silnikiem 6,2 V8 z Chevroleta Camaro ZL1.
Holden pokazał też wyścigową wersję sedana, która będzie rywalizować w V8 Supercars. Jest to seria, w której od lat toczy się rywalizacja pomiędzy kierowcami prowadzącymi Commodore oraz Fordy Falcony. Wyczynowy VF jest wyposażony w motor 5,0 V8, który rozwija moc ok. 660 KM. Silnik jest sprzężony z sekwencyjną skrzynią biegów.
Holden VF Commodore będzie sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jako Chevrolet SS. Najpewniej powstaną też inne odmiany nadwoziowe poza sedanem, w tym kombi i pick-up.
Poniżej możecie obejrzeć filmy promujące wersję drogową i wyczynową oraz materiały z konferencji, na której zadebiutował nowy Holden.