Hennessey Venom 1200 to bardzo jadowity Mustang

Firma Hennessey słynie z tworzenia absurdalnie mocnych i ekstremalnie szybkich samochodów. Często są to mocno zmodfikowane konstrukcje Forda i tak właśnie jest w przypadku modelu o wiele mówiącej nazwie Venom 1200. Liczba ta nawiązuje do mocy tej konstrukcji.

Hennessey Venom 1200Hennessey Venom 1200
Źródło zdjęć: © Hennessey
Szymon Jasina

Ford Mustang GT500 swoją nazwą, ale i możliwościami nawiązuje do klasycznego modelu z lat 60. Jego współczesna wersja jest niemniej imponująca i już w wersji sprzedawanej przez Forda imponuje osiągami. Może się wydawać, że tu nie ma czego ulepszać, ale z drugiej strony, jeśli tworzyć piekielnie mocną odmianę Mustanga, to najlepiej startować z możliwie wysokiego poziomu. I z takiego właśnie założenia wyszedł Hennessey.

Model Venom 1200 dysponuje mocą 1221 KM (w przypadku jednostek używanych w USA jest to bliższe nazwie 1204 BHP). To aż o 58 proc. więcej niż w przypadku już potężnego GT500, a zarazem więcej niż niemal wszystkie egzotyczne supersamochody. Do tego maksymalny moment obrotowy to zawrotne 1223 Nm.

Hennessey Venom 1200
Hennessey Venom 1200 © Hennessey

Jest tu mały kruczek – do osiągnięcia takich wartości potrzebne jest paliwo E85, czyli takie, które w 85 proc. składa się z etanolu i 15 proc. z benzyny. Takie paliwo nie będzie ulegać samoczynnemu zapłonowi, mimo zwiększonego ciśnienia w cylindrach. Dodatkowo zapewnia ono niższą temperaturę jednostki napędowej, co odciąża układ chłodzenia.

Co właściwie zmienił Hennessey, aby stworzyć Venoma 1200? Zamontował większą sprężarkę, większe wtryski, wzmocnił wiele elementów, aby wytrzymały większą moc, a także zmienił oprogramowanie sterujące pracę silnika. Zastosowano też bardzo wytrzymałe przewody paliwowe. Co ciekawe Hennessey nie wspomina, aby wzmocnił hamulce czy skrzynię biegów – w jej przypadku informuje jedynie o "przekalibrowaniu".

Hennessey Venom 1200
Hennessey Venom 1200 © Hennessey

Zmiany w wyglądzie też można nazwać kosmetycznymi. Oczywiście Hennessey Venom 1200 wygląda na potężnego Mustanga, ale choć epatuje muskulaturą, to nie ma w tym wszystkim przesady. Ile to wszystko kosztuje? Wszystkie modyfikacje wyceniono na 59 tys. dolarów. Do tego trzeba dodać zakup Mustanga GT500.

  • Hennessey Venom 1200
  • Hennessey Venom 1200
  • Hennessey Venom 1200
  • Hennessey Venom 1200
  • Hennessey Venom 1200
  • Hennessey Venom 1200
[1/6] Hennessey Venom 1200 Źródło zdjęć: Hennessey |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne