Gratulacje, Mitubishi! Za koncept nowego Evo należy się medal

Mitsubishi kontynuuje swoją tradycję wskrzeszania nazw świetnych modeli i naklejania ich na nijakie samochody. Po nowym Eclipse w wersji Cross przyszedł czas na… Evo. Koncept e-Evolution został pokazany na Tokyo Motor Show.

Mitsubishi e-EvolutionMitsubishi e-Evolution
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe/Mitsubishi
Michał Zieliński

Jeśli po zakończeniu produkcji Lancera Evolution wyglądaliście jak siedzący w deszczu Osioł ze Shreka to informacja o powrocie legendarnej już nazwy z pewnością wprawiła was w świetny humor. Dlatego przepraszam, że zaraz go zrujnuję, ale Mitsubishi wreszcie pokazało koncept e-Evolution. Chyba nie tego się spodziewaliśmy.

Koncept Mitsubishi e-Evolution
Koncept Mitsubishi e-Evolution © Materiały prasowe/Mitsubishi

Zniknęła charakterystyczna linia sedana ze skrzydłem wielkości Pałacu Kultury i Nauki, zniknął też motor benzynowy. Zamiast tego patrzymy na elektrycznego SUV-a. Tyle dobrze, że trzy działające na prąd silniki napędzają wszystkie koła: jeden odpowiada za przednią oś, dwa pozostałe za tylną. Ponadto, napęd ma wykorzystywać technologię S-AWC, stworzoną dla Evo X.

Obraz
© Materiały prasowe/Mitsubishi

Przyznaję, że do tego momentu byłem nowym konceptem zafascynowany. Tak, jest SUV-em, ale jeśli coś dzisiaj nim nie jest, to trzeba to traktować jak ewenement. Podoba mi się też elektryfikacja. Lecz największe wrażenie zrobiła na mnie zapowiedź sztucznej inteligencji, którą nowe Evo ma być na wskroś przesiąknięte.

Obraz
© Materiały prasowe/Mitsubishi

Samochód będzie analizował każdy ruch kierowcy, a następnie dawał mu wskazówki. Brzmi fascynująco, prawda? Nie liczcie jednak na podpowiedzi, jak szybciej przejechać jakiś zakręt. Jeśli dobrze rozumiem intencje producenta, sztuczna inteligencja ma pomagać w bezpieczniejszej jeździe. A chyba nie to przyciągało klientów do starego Evo.

Obraz
© Materiały prasowe/Mitsubishi

Oczywiście trzeba pamiętać: to tylko koncept. Istnieje cień szansy, że finalna wersja nowego Evo, którą powinniśmy zobaczyć w okolicach 2022-2023 roku będzie czymś zupełnie innym. Jednak patrząc na wspomniany wcześniej Eclipse Cross, nie liczyłbym na to.

Obraz
© Materiały prasowe/Mitsubishi

A to oznacza, że Mitsubishi za nowego Evo naprawdę należy się medal. Medal za najbardziej zmarnowaną szansę w historii. Koncept e-Evolution mógł pokazać, że samochody przyszłości będą mogły być naprawdę spoko, a wyszło, jak wyszło.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟